Reklama

Strefa Samsung

Perspektywy dla sztucznej inteligencji. Dyskusja podczas Samsung Salon d’AI

Jaka przyszłość czeka sztuczną inteligencję na urządzeniach mobilnych? Paryski panel Salon d'AI zorganizowany przez Samsung próbował odpowiedzieć na to pytanie.
Jaka przyszłość czeka sztuczną inteligencję na urządzeniach mobilnych? Paryski panel Salon d'AI zorganizowany przez Samsung próbował odpowiedzieć na to pytanie.
Autor. Samsung

Jaka przyszłość czeka sztuczną inteligencję na urządzeniach mobilnych? Jaką rolę odegra odpowiedzialna innowacja? Zagadnienia te poruszono w trakcie panelu Salon d’AI, który zorganizowała firma Samsung 11 lipca br. w Paryżu.

Artykuł sponsorowany

W spotkaniu, które przyciągnęło przeszło 300 widzów, a któremu przewodniczył dr Won-joon Choi, wiceszef Samsung Electronics oraz szef Mobile R&D Office, Mobile eXperience Business, wzięli udział dr Daehyun Kim, wiceszef Global AI Center w Samsung Research; Jenny Blackburn z Google; dr Chris Brauer, dyrektor ds. innowacji w Goldsmiths« Institute of Management Studies na University of London; Don McGuire, wiceszef Qualcomm Technologies oraz Lucia Russo analityczka ekonomii i przepisów w Artificial Intelligence (AI) Unit, Digital economy Policy Division OECD. Moderatorem dyskusji była szefowa Heart of Tech oraz Creative Strategies, Carolina Milanesi.

Czytaj też

Będzie 200 mln urządzeń z Galaxy AI? „Przewidujemy do końca roku”

Według wypowiedzi dra Won-joon Choia, Galaxy AI od czasu wypuszczenia na rynek pojawiło się na ponad 100 mln urządzeń. Oczekiwania Samsunga wskazują, że do końca roku liczba ta może sięgnąć 200 mln urządzeń

Sam proces powstawania sztucznej inteligencji został poprzedzony szczegółowymi badaniami oczekiwań użytkowników. „Punktem wyjścia dla Galaxy AI było głębokie zrozumienie odbiorców. Na podstawie badań opracowaliśmy praktyczne funkcje, które zapewniają najbardziej znaczące doświadczenia dla naszych użytkowników” – powiedział Choi.

Czytaj też

Wzrost jakości życia z AI. „Pierwsze takie badanie”

Z kolei dr Chris Brauer przedstawił wyniki badania, które Samsung przeprowadził we współpracy z Goldsmiths« Institute of Management Studies na University of London. Wskazują one, że osoby częściej korzystające ze sztucznej inteligencji odczuwają wzrost jakości życia w porównaniu z tymi, które rzadko wykorzystują AI. Najwięcej użytkowników AI odnotowano w Korei – mieszkało tam 25 proc. badanych.

„To badanie we współpracy z Samsungiem było pierwszym, które skoncentrowało się na efektach mobilnego AI na jakości życia. Wyniki jasno wskazują, że sztuczna inteligencja ma wielki potencjał” – wyjaśnił Brauer.

Czytaj też

AI „robi różnicę”. Konieczne większe przewidywanie

Na zwiększenie kreatywności ludzi dzięki AI wskazał z kolei Daehyun Kim. Jego zdaniem, ta technologia robi znaczącą różnicę w życiu ludzi. „W przypadku osób często korzystających ze sztucznej inteligencji, kreatywne wyrażenie siebie jest dwa razy bardziej prawdopodobne” – powiedział.

Natomiast Don McGuire zauważył tendencję rozwoju AI poza funkcję „prompt and response”. „Sztuczna inteligencja musi stać się bardziej sugestywna i przewidująca. Samsung udoskonalił to dzięki niektórym funkcjom wprowadzonym w Galaxy AI” – wyjaśnił przedstawiciel Qualcomm Technologies.

Czytaj też

Współpracować dla innowacji, ale nie kosztem etyki czy prywatności

Temat współpracy z Samsungiem poruszyła wiceszefowa User Experience for Gemini Experiences and Google Assistant w Google, Jenny Blackburn. Według jej wypowiedzi, wprowadzenie Circle to Search w Galaxy S24 było „kanonicznym przykładem współpracy” Samsunga oraz Google. „Zajęło nam trochę czasu, aby uzgodnić sposób wprowadzenia tej funkcji - aby stworzyć coś, co będzie działać dla wszystkich na różnych urządzeniach w różnych sytuacjach” – powiedziała.

Na istotną kwestię odpowiedzialnej innowacji wskazała z kolei Lucia Russo: innowacja nie może się odbywać kosztem prywatności

„Regulacje wciąż pracują nad tym, aby w pełni nadążyć za tempem innowacji w zakresie sztucznej inteligencji. Chcemy wspierać innowację, ale nie naruszając zasad etyki czy prywatności” – zauważyła.

/PM

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama