Polityka i prawo
USA chcą oznaczania materiałów wykorzystujących AI. W tle wybory
Stany Zjednoczone zamierzają podjąć rękawicę w walce z materiałami, w których wykorzystano sztuczną inteligencję. Swoje zamiary w tym zakresie ogłosiła przewodnicząca Federalnej Komisji Łączności, Jessica Rosenworcel. Pomysł Amerykanów pojawia się blisko 2 miesiące po wydaniu podobnych wytycznych przez Komisję Europejską.
Pod koniec marca pisaliśmy na łamach CyberDefence24 o decyzji Komisji Europejskiej w sprawie wymagań postawionych platformom internetowym przed wyborami do Parlamentu Europejskiego.
Usługi posiadające min. 45 mln użytkowników są zobowiązane m.in. do oznaczania materiałów stworzonych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Dodatkowo, konieczne jest zaktualizowanie oraz faktyczne egzekwowanie warunków korzystania z AI.
Czytaj też
Stany Zjednoczone idą śladem Unii Europejskiej?
Dwa miesiące po tym głośnym kroku KE, podobną ścieżką postanowiły pójść Stany Zjednoczone. Jak informuje serwis The Record, przewodnicząca Federalnej Komisji Łączności Jessica Rosenworcel poinformowała, że są plany wprowadzenia obowiązku oznaczania materiałów powstałych przy użyciu sztucznej inteligencji w Stanach Zjednoczonych.
Co prawda w tym roku Amerykanów czekają wybory prezydenckie, jednak powodów wprowadzenia takiego pomysłu jest więcej. W styczniu mieszkańcy New Hampshire odbierali telefony, w których wygenerowany przez AI głos prezydenta Bidena zniechęcał ich do udziału w tamtejszych prawyborach prezydenckich. Przykładem są również ostatnie sytuacje w Indiach.
Czytaj też
Oznaczenia na wszystkich materiałach AI
Pomysł to dopiero początek drogi do wprowadzenia nowych zasad. Jeżeli wszyscy członkowie Komisji poprą pomysł, to kolejnym krokiem będą konsultacje m.in. z udziałem nadawców z całego kraju.
Materiały AI miałyby być oznaczane w całej branży radiowo-telewizyjnej w USA. W tym gronie wymienia się nie tylko nadawców, lecz także dostawców telewizji kablowej oraz satelitarnej czy podmioty odpowiedzialne za wysyłkę programów do zagranicznych nadawców.
Według stanowiska Rosenworcel, cytowanego przez serwis The Record, taki krok Komisji ma zapewnić odbiorcom mediów pełną informację w kwestii wykorzystanej technologii. Z kolei przewidywania ekspertów wskazują, że sztuczna inteligencja odegra znaczącą rolę podczas nadchodzących wyborów w Ameryce.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany