Armia i Służby
Wojsko przypomina o bezpieczeństwie. Zachęta dla młodych
Na ulicach Warszawy swoją obecność zaznaczy polskie dowództwo. Specjalne grafiki będą towarzyszyć mieszkańcom w codziennym życiu, a to tylko część szerszej kampanii. Przekaz ma dotrzeć przede wszystkim do młodych.
Materiał sponsorowany
Na naszych łamach informowaliśmy o nowej kampanii Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni, która ruszyła z początkiem grudnia ub.r. Dowództwo zdecydowało się wyjść do Polek i Polaków, aby przykuć ich uwagę. Te nieszablonowe działania pod hasłem „Dwa światy, jeden cel. Zakodowani na Polskę” mają zachęcić młodych do służby, ale i edukować społeczeństwo w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Dalsza część artykułu pod filmem.
Iluminacja w stolicy
Pierwszy etap kampanii przewidywał uruchomienie efektownej iluminacji w Warszawie. Można było ją zobaczyć na fasadzie Warsaw Spire. Trzeba przyznać, że wieczorową porą robiła wrażenie.
#DwaŚwiatyJedenCel - wypatruj nas na #WarsawSpire. Cyberprzestrzeń i rzeczywistość spotkały się w sercu Warszawy.
— Wojska Obrony Cyberprzestrzeni (@CyberWojska) January 17, 2025
📍Kiedy i gdzie?
Spójrzcie w stronę Warsaw Spire i szukajcie naszego przekazu na fasadzie! Na pewno go zobaczycie 😉.
Bądźcie z nami, poznajcie naszą misję i… pic.twitter.com/TzIg4aBIF0
To jednak nie wszystko: zgodnie z zapowiedziami, w przestrzeni publicznej miały pojawić się specjalne grafiki. I tak też się stało.
Grafiki na warszawskich autobusach
Na warszawskich autobusach widnieje reklama zachęcająca do służby w cyberwojsku. Będzie widoczna przez cały luty br.
Po wcześniejszych odsłonach, DKWOC przenosi teraz przekaz na komunikację miejską, aby dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Dalsza część artykułu pod filmem.
Obecność w codziennym życiu mieszkańców
Nie bez powodu zdecydowano się na taki krok. Według danych Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, w 2023 roku w stolicy tylko z autobusów miejskich skorzystało łącznie 452 220 927 pasażerów.
Umieszczając grafikę na tyłach pojazdów, cyberwojska chcą być widoczne w codziennym życiu mieszkańców, przypominając, że cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna sprawa.
Kolejne etapy kampanii
Przypomnijmy, że już na wiosnę zostanie odsłonięty niezwykły mural o tematyce wojskowej (pierwszy dotyczący cyberwojsk w stolicy). Stanie się to podczas wydarzenia kulturalno-edukacyjnego.
Dodatkowo Dowództwo zaplanowało grę miejską o charakterze edukacyjnym.
Docelowo, ma to być okazja nie tylko do dobrej zabawy i rywalizacji, ale również poszerzenia wiedzy z obszaru m.in. polskiej kryptologii. Poprzez budowanie świadomości wśród uczestników na temat tego, jak ważne są działania z zakresu kryptologii czy nowych technologii, wojsko pragnie zainteresować służbą w DKWOC.
Zachęcić młodych do służby
Przypomnijmy, że kampania „Dwa światy, jeden cel. Zakodowani na Polskę” jest skierowana przede wszystkim do osób w wieku 16-35 lat, zwłaszcza absolwentów, studentów i uczniów szkół średnich Wojska Polskiego. Ma ich zachęcić do wstąpienia do WOC i służby na rzecz bezpieczeństwa oraz obrony kraju.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Jak odkryto blokady w pociągach Newagu?