Wojsko przypomina o bezpieczeństwie. Zachęta dla młodych

Autor. Wojska Obrony Cyberprzestrzeni (@CyberWojska)/X
Na ulicach Warszawy swoją obecność zaznaczy polskie dowództwo. Specjalne grafiki będą towarzyszyć mieszkańcom w codziennym życiu, a to tylko część szerszej kampanii. Przekaz ma dotrzeć przede wszystkim do młodych.
Materiał sponsorowany
Na naszych łamach informowaliśmy o nowej kampanii Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni, która ruszyła z początkiem grudnia ub.r. Dowództwo zdecydowało się wyjść do Polek i Polaków, aby przykuć ich uwagę. Te nieszablonowe działania pod hasłem „Dwa światy, jeden cel. Zakodowani na Polskę” mają zachęcić młodych do służby, ale i edukować społeczeństwo w obszarze cyberbezpieczeństwa.
Dalsza część artykułu pod filmem.
Czytaj też
Iluminacja w stolicy
Pierwszy etap kampanii przewidywał uruchomienie efektownej iluminacji w Warszawie. Można było ją zobaczyć na fasadzie Warsaw Spire. Trzeba przyznać, że wieczorową porą robiła wrażenie.
#DwaŚwiatyJedenCel - wypatruj nas na #WarsawSpire. Cyberprzestrzeń i rzeczywistość spotkały się w sercu Warszawy.
— Wojska Obrony Cyberprzestrzeni (@CyberWojska) January 17, 2025
📍Kiedy i gdzie?
Spójrzcie w stronę Warsaw Spire i szukajcie naszego przekazu na fasadzie! Na pewno go zobaczycie 😉.
Bądźcie z nami, poznajcie naszą misję i… pic.twitter.com/TzIg4aBIF0
To jednak nie wszystko: zgodnie z zapowiedziami, w przestrzeni publicznej miały pojawić się specjalne grafiki. I tak też się stało.
Czytaj też
Grafiki na warszawskich autobusach
Na warszawskich autobusach widnieje reklama zachęcająca do służby w cyberwojsku. Będzie widoczna przez cały luty br.
Po wcześniejszych odsłonach, DKWOC przenosi teraz przekaz na komunikację miejską, aby dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Dalsza część artykułu pod filmem.
Czytaj też
Obecność w codziennym życiu mieszkańców
Nie bez powodu zdecydowano się na taki krok. Według danych Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy, w 2023 roku w stolicy tylko z autobusów miejskich skorzystało łącznie 452 220 927 pasażerów.
Umieszczając grafikę na tyłach pojazdów, cyberwojska chcą być widoczne w codziennym życiu mieszkańców, przypominając, że cyberbezpieczeństwo to nasza wspólna sprawa.
Czytaj też
Kolejne etapy kampanii
Przypomnijmy, że już na wiosnę zostanie odsłonięty niezwykły mural o tematyce wojskowej (pierwszy dotyczący cyberwojsk w stolicy). Stanie się to podczas wydarzenia kulturalno-edukacyjnego.
Dodatkowo Dowództwo zaplanowało grę miejską o charakterze edukacyjnym.
Docelowo, ma to być okazja nie tylko do dobrej zabawy i rywalizacji, ale również poszerzenia wiedzy z obszaru m.in. polskiej kryptologii. Poprzez budowanie świadomości wśród uczestników na temat tego, jak ważne są działania z zakresu kryptologii czy nowych technologii, wojsko pragnie zainteresować służbą w DKWOC.
Czytaj też
Zachęcić młodych do służby
Przypomnijmy, że kampania „Dwa światy, jeden cel. Zakodowani na Polskę” jest skierowana przede wszystkim do osób w wieku 16-35 lat, zwłaszcza absolwentów, studentów i uczniów szkół średnich Wojska Polskiego. Ma ich zachęcić do wstąpienia do WOC i służby na rzecz bezpieczeństwa oraz obrony kraju.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Operacje Wojska Polskiego. Żołnierze do zadań dużej wagi
Materiał sponsorowany