Armia i Służby
Więcej wojska na ulicach. Dowództwo wychodzi do młodych
Wojska Obrony Cyberprzestrzeni będą w większym stopniu obecne na ulicach polskich miast. Nowa kampania, która zaczęła się już w Warszawie, ma edukować mieszkańców oraz przykuwać uwagę młodych. Dowództwo działa nieszablonowo.
Materiał sponsorowany
Cyberprzestrzeń stała się integralnym obszarem naszej codzienności. Obecnie trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie bez smartfona w kieszeni, laptopa lub komputera w domu, smart urządzeń dbających o dom czy innych udogodnień, z których tak często korzystamy. Cyfryzacja postępuje, a my w coraz większym stopniu wchodzimy do wirtualnego świata.
Dotyczy to również państwa, jego struktur na każdym szczeblu i w wielu obszarach. Administracja poddawana jest digitalizacji, infrastruktura krytyczna bazuje na cyfrowych rozwiązaniach, służby korzystają z nowoczesnych technologii, nie wspominając już o wojsku. O ich bezpieczeństwo dbają wyjątkowi specjaliści.
Czytaj też
Ważna zmiana w Wojsku Polskim
Postępujący rozwój sprawił, że cyberprzestrzeń została uznana przez NATO za jedną z domen operacyjnych, obok wody, powietrza, lądu i kosmosu. Miało to miejsce dokładnie w 2016 r. podczas szczytu w Warszawie.
Mówimy o ważnym momencie, który zobowiązał sojuszników do utworzenia nowych struktur w siłach zbrojnychodpowiedzialnych właśnie za ten obszar wojen i konfliktów. W ten sposób, na bazie Narodowego Centrum Bezpieczeństwa Cyberprzestrzeni, powstało Dowództwo Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni (DKWOC).
Czytaj też
Dowództwo do zadań specjalnych. Szansa na rozwój
Dowództwo powstało z myślą o prowadzeniu działań ofensywnych, defensywnych i rozpoznaniu w cyberprzestrzeni. Dzięki żołnierzom służącym w tym „cyfrowym sercu armii” wszyscy możemy czuć się bezpieczniej. Ich skuteczność i poświęcenie dla kraju oraz sojuszu doceniają zagraniczni partnerzy, na czele ze Stanami Zjednoczonymi.
Jednak katalog zadań spoczywających na DKWOC jest znacznie bardziej obszerny i obejmuje również czynności na pozór odległe od tradycyjnie rozumianej domeny cyber. Wystarczy wspomnieć tu o niesieniu pomocy w czasie kryzysów (np. powodzi).
O sile polskich cyberwojsk decyduje innowacyjny sprzęt (często niespotykany w sektorze cywilnym) oraz ludzie. Dowództwo otwiera się na młodych, którzy służąc w strukturach, zyskują szansę na rozwój oraz możliwość pracy na unikalnych technologiach.
Czytaj też
Wojsko potrafi zaskakiwać
Na ulicach polskich miast będzie więcej DKWOC. Na początek mieszkańcy stolicy będą mogli podziwiać m.in. iluminację na budynku w Centrum Warszawy. Dodatkowo, w przestrzeni miejskiej pojawią się interesujące grafiki. Warto mieć oczy szeroko otwarte, by nie przegapić żadnego elementu, ponieważ każdy z nich ma potencjał, by stać się viralem.
Reklamy DKWOC zagoszczą również na paczkomatach, co pozwoli dotrzeć do około 6 milionów młodych ludzi co tydzień.
Na wiosnę zostanie odsłonięty cyfrowy mural, który z pewnością przyciągnie uwagę i na długo pozostanie w pamięci. Jego oficjalna prezentacja odbędzie się podczas specjalnego wydarzenia kulturalno-edukacyjnego, zorganizowanego z tej okazji.
Ponadto, zaplanowano grę miejską, która będzie doskonałą okazją do zabawy, rywalizacji oraz budowania więzi społecznych wśród uczestników. Wojsko potrafi zaskakiwać i działać w nietypowy sposób – przekonacie się o tym na własne oczy.
Czytaj też
Edukować i zachęcić młodych
Nowa kampania DKWOC wystartowała 1 grudnia 2024 r. Skierowana jest do Polek i Polaków w wieku 16-35 lat, w szczególności absolwentów, studentów i uczniów szkół średnich Wojska Polskiego. Ma na celu zainteresowanie młodych i zachęcenie ich do służby na rzecz cyberbezpieczeństwa i cyberobrony kraju, w ramach Dowództwa.
Ponadto, zwiększy to świadomość społeczeństwa na temat roli i znaczenia cyberwojska w obronie kraju oraz pozwoli edukować obywateli i obywatelki w zakresie cyberochrony.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany