Technologie
Wyszukiwarka ChatGPT dla wszystkich użytkowników za darmo
OpenAI ogłosiło, że opcja wyszukiwania w ChatGPT (SearchGPT) zaczęła być udostępniana wszystkim użytkownikom, również chatbota w wersji bezpłatnej.
W ciągu najbliższego tygodnia ma zostać wdrożona funkcja zaawansowanego wyszukiwania głosowego w aplikacji ChatGPT. Dodatkowo twórcy chwalą się, że jeśli użytkownik skorzysta z ChatuGPT jako domyślnej wyszukiwarki w przeglądarce, „można szybciej znaleźć interesujące treści”. W aplikacjach mobilnych dodano mapy, które umożliwiają wyszukanie np. pobliskich restauracji czy atrakcji.
🌐ChatGPT search 🌐is starting to roll out to all Free users today.
— OpenAI (@OpenAI) December 16, 2024
Search the web in a faster, better way—available globally on https://t.co/nYW5KO1aIg and our mobile and desktop apps for all logged-in users. pic.twitter.com/yf6GJGAm8b
Wyszukiwanie informacji z ChatGPT
Wyszukiwarka ChatGPT działa od poniedziałku w ramach świątecznej promocji rozwiązania pod hasłem: „12 dni z OpenAI”.
Funkcja wyszukiwania chatbota „jest teraz dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników w regionach, w których ChatGPT jest dostępny” – ogłosił technologiczny gigant.
Użytkownik może kliknąć ikonę „wyszukiwanie w sieci” lub poprosić chatbot o znalezienie szczegółowych i aktualnych informacji w swoim zapytaniu.
W wersji bezpłatnej można uzyskać m.in. aktualne informacje poprzez zaprezentowanie linków do źrodeł internetowych - są to zarówno artykuły prasowe, jak i np. wpisy blogowe czy odnośniki do stron rządowych. Klikając przycisk źródła, użytkownik zostanie przeniesiony bezpośrednio do materiału.
Wyszukiwanie jest dostępne pod adresem chatgpt(.)com, zarówno na aplikacjach mobilnych, jak i na komputerach.
Czytaj też
AI kontra wydawcy
Prezentowanie informacji w czasie rzeczywistym rodzi pytania o pozycję wydawców względem najpopularniejszego chatbota na świecie (ale także modeli AI w ogóle). Na łamach CyberDefence24.pl opisywaliśmy wiele sporów prawnych właścicieli mediów z twórcami modeli. Jednak część z nich prezentuje także inne podejście - podpisują umowy licencyjne i udostępniają swoje treści do treningu i prezentowania ich użytkownikom w wynikach wyszukiwania.
„W miarę jak sztuczna inteligencja zmienia krajobraz medialny, partnerstwo Axel Springer z OpenAI otwiera ogromne możliwości dla innowacyjnych postępów. Wspólnie tworzymy nowe modele biznesowe, które zapewniają, że dziennikarstwo pozostaje zarówno godne zaufania, jak i rentowne” - ocenia Mathias Sanchez, starszy wiceprezes ds. globalnych partnerstw strategicznych, Axel Springer SE.
Gigant współpracuje już m.in. z Associated Press, Condé Nast, Financial Times, Le Monde, News Corp, Prisa (El País), Reutersem, The Atlantic, Time czy Vox Media. Wygląda zatem, że są dwie drogi, jeśli chodzi o relacje wydawców z twórcami narzędzi sztucznej inteligencji i to od zarządzających mediami będzie zależało, którą ścieżkę wybiorą.
Z danych Explore Topics, przytoczonych przez serwis Cybernews wynika, że ChatGPT ma już ok. 3,66 mld wizyt miesięcznie, a ok. 100 mln użytkowników tygodniowo.
Sora od OpenAI
Przypomnijmy, że zaledwie w ubiegłym tygodniu OpenAI zaprezentowało Sorę Turbo, czyli narzędzie do generowania wideo o bardzo dobrej jakości. Po testach, jakie trwały od lutego br., będzie dostępna dla użytkowników ChatGPT Plus i Pro.
OpenAI podaje, że Sora nie działa w wersji: ChatGPT Team, Enterprise, ani Edu. Co istotne, nie jest też dostępna dla osób poniżej 18. roku życia. W tej chwili nie funkcjonuje też w Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (a więc także i w Polsce). „Pracujemy nad dalszym rozszerzeniem dostępu w nadchodzących miesiącach” - zaznaczono.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany