Reklama

Polityka i prawo

Okres przejściowy dla e-Doręczeń. Ministerstwo Cyfryzacji podało szczegóły

e-doręczenia - okres przejściowy
E-doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru
Autor. Vitaly Gariev / Unspash

29 lipca kwestia e-Doręczeń znalazła się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów, w ramach założeń do projektu nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych. Ministerstwo Cyfryzacji podało więcej informacji o okresie przejściowym dla urzędów.

Dla podmiotów publicznych Ministerstwo Cyfryzacji zaproponowało okres przejściowy do 31 grudnia 2025 roku.

W tym czasie urzędy będą mogły stopniowo przystosowywać się do nowego systemu komunikacji, co obejmuje zapoznanie się z usługą e-Doręczeń, reorganizację urzędów oraz wprowadzenie systemów EZD, czyli Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.

Czytaj też

Reklama

e-Doręczenia tak samo ważne jak poczta i ePUAP

Do końca 2025 roku ma też zostać zagwarantowana równoważność doręczeń realizowanych przez operatora pocztowego, ePUAP oraz inne systemy z nowymi e-Doręczeniami. Jednak MC będzie promować korzystanie z e-Doręczeń jako preferowanego sposobu przesyłania korespondencji.

Czytaj też

Reklama

Zmiany terminu

Początkowo zakładano, że system e-Doręczeń wejdzie w życie z końcem 2023 roku. Jednak na kilka dni przed planowanym terminem, minister cyfryzacji przesunął start systemu na 1 października 2024 roku. W połowie lipca tego roku, data ta została ponownie zmieniona, tym razem na 1 stycznia 2025 roku.

Czym są e-Doręczenia?

Jak czytamy w komunikacie Ministerstwa Cyfryzacji e-doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Usługa została uregulowana w rozporządzeniu UE eIDAS oraz ustawie o doręczeniach elektronicznych.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Źródło:PAP
Reklama
Reklama

Komentarze