Poczta Polska wprowadziła dodatkową usługę do e-Doręczeń, która pozwala na komunikację pomiędzy osobami fizycznymi a firmami.
Coraz więcej tradycyjnych usług zastępowanych jest cyfrowymi. W zdigitalizowanym świecie warto korzystać z zaufanych rozwiązań, które są świadczone na podstawie przepisów Rozporządzenia eIDAS i normy ETSI. To gwarantuje bezpieczeństwo, czego przykładem może być podpis elektroniczny.
„Do usług zaufania zalicza się również rejestrowane doręczenie elektroniczne świadczone przez Pocztę Polską" – podkreśla operator pocztowy w komunikacie. Spółka jako „Operator Wyznaczony" stawia na inwestycje w cyfryzację tradycyjnych usług, czego potwierdzeniem jest chociażby usługa e-Doręczenia. Jak deklaruje poczta, gwarantuje poufność korespondencji i jej ochronę przez zniszczeniem lub kradzieżą. O czym w praktyce mówimy?
Listy polecone stają się przeszłością
Dzięki usłudze stopniowo zanika przesyłanie papierowych listów poleconych na linii administracja-obywatele i firmy.
„Dzięki e-Doręczeniom obywatele i firmy mogą wysyłać oraz odbierać elektroniczne dokumenty z dowolnego miejsca posiadającego dostęp do Internetu" – tłumaczy Poczta Polska. Nie musimy więc chodzić na pocztę, aby np. odbierać i nadawać listy.
e-Doręczenia to dostęp do wszystkich spraw w jednym miejscu. Dzięki unikalnym adresom do doręczeń elektronicznych (ADE), nadawanym na wniosek przez Ministra właściwego ds. informatyzacji, mamy pewność, że korespondujemy z właściwym adresatem. Ponadto e-Doręczenia umożliwiają weryfikowanie statusów swojej korespondencji poprzez dowody wystawiane w czasie rzeczywistym, na każdym etapie procesu (takich jak data nadania i doręczenia potwierdzona kwalifikowanym znacznikiem czasu).
Poczta Polska
Nowa usługa
W komunikacie czytamy, że spółka wprowadziła dodatkową usługę do e-Doręczeń, która pozwala na komunikację pomiędzy osobami fizycznymi a firmami. Chodzi o Q-Doręczenia.
„Q-Doręczenia to kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, w która tak jak e-Doręczenia, jest usługą zaufania. Umożliwiają elektroniczną korespondencję tożsamą z listem poleconym, gwarantują dokładny czas nadania i odbioru dzięki kwalifikowanemu znacznikowi czasu oraz zapewniają weryfikację tożsamości odbiorcy poprzez uwierzytelnienie środkiem identyfikacji elektronicznej, czyli np. profilem zaufanym, e-dowodem czy przez aplikację mObywatel" – tłumaczy Poczta Polska.
Spółka podkreśla, że usługa posiada certyfikat dostawcy usług zaufania w zakresie świadczenia usługi zaufania kwalifikowanego rejestrowanego doręczenia elektronicznego.