Cyberbezpieczeństwo
Cyberatak na amerykańską firmę. Są nowe informacje
![Amerykański Infosys McCamish Systems poinformował o wycieku danych 6 mln klientów w wyniku cyberataku. Miał on miejsce w zeszłym roku, jednak szczegóły zaczynają wychodzić na jaw dopiero teraz.](https://cdn.defence24.pl/2024/07/01/800x450px/APxC026rLLlzu3WNDivBvJ0sqTvxDYH2GQVqMQrg.litz.jpg)
Autor. FlyD/Unsplash
Pojawiły się nowe statystyki dotyczące zeszłorocznego ataku na amerykański Infosys McCamish Systems. Okazuje się, że liczba klientów dotkniętych działaniami cyberprzestępców jest duża – przekracza ona aż 6 mln osób.
Nie ma tygodnia bez informacji o danych, które udało się wykraść hakerom w wyniku przeprowadzonych cyberataków. Liczba osób dotkniętych tego typu incydentami w niektórych przypadkach może być spora – gdy na początku maja opisywaliśmy sprawę ataku hakerskiego na Della, było to 11 mln przedsiębiorców i 7 mln osób fizycznych.
Z kolei w przypadku danych z serwisu Ticketmaster było to aż 560 mln użytkowników.
Atak z zeszłego roku. Informacje dopiero teraz
Tym razem, jak podaje portal Infosecurity Magazine, pojawiły się nowe informacje dotyczące ataku na Infosys McCamish Systems, który miał miejsce na przełomie października i listopada zeszłego roku. Jest to efekt dostarczenia kolejnych dokumentów dotyczących sprawy do Prokuratora Generalnego amerykańskiego stanu Maine.
Z dokumentów wynika, że zbadano okoliczności cyberataku oraz jego skutki - sprawcy mieli dostęp do systemu firmy, zajmującej się obsługą podmiotów finansowych i ubezpieczeniowych, między 29 października a 2 listopada 2023 roku. Jednakże, pierwsze informacje o tym fakcie przedsiębiorstwo zaczęło przekazywać klientom dopiero 27 czerwca, czyli kilka dni temu.
Wykradziono dane różnego rodzaju. Za atakiem stoi LockBit
Sprawcy ataku mieli uzyskać dostęp do wielu różnych informacji o klientach Infosys McCamish Systems. Najczęściej były to dane dotyczące m.in. daty urodzenia, danych biometrycznych, numerów paszportów, numeru prawa jazdy czy informacji o karcie kredytowej. Co ważne, nie wszyscy klienci utracili te same dane.
Nie ma na razie informacji o tym, żeby wykradzione dane zostały wykorzystane do oszustw czy innych nielegalnych działań. Klienci dotknięci atakiem mogą skorzystać z monitoringu kredytowego, który przedsiębiorstwo zapewnia przez 24 miesiące.
Za atak ma odpowiadać gang ransomware LockBit, który - jak opisywaliśmy - pomimo policyjnej Operacji Kronos z lutego, nadal jest groźny i aktywny.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Jak odkryto blokady w pociągach Newagu?