Reklama

Biznes i Finanse

DeepMind i Google Brain AI połączyły się, by stawić czoła liderom wyścigu

Autor. Alina Grubnyak / Unsplash

Koncern Alphabet połączył DeepMind i Google Brain AI – laboratoria zajmujące się rozwojem sztucznej inteligencji – aby móc konkurować w wyścigu na polu algorytmów generatywnych, gdzie na prowadzenie wysunęły się firmy Microsoft i OpenAI.

Reklama

Microsoft i OpenAI współpracują, a rezultaty tej kooperacji przynoszą, póki co, dobre efekty – zainteresowanie przeglądarką Edge i wyszukiwarką Bing znacznie wzrosło , a produkty Google'a, z którym Microsoft od zawsze próbował konkurować, zeszły na dalszy plan, gdy mowa o zainteresowaniu konsumentów.

Reklama

Microsoft zainwestował we współpracę z OpenAI ok. 10 mld dolarów, a duży model językowy opracowany przez ten startup – ChatGPT – stał się podstawą dla algorytmów generatywnej sztucznej inteligencji działających w produktach internetowych Microsoftu. Warto przy tym wspomnieć, że firma z Redmond udostępniła tego rodzaju narzędzia konsumentom jako pierwsza.

Zaawansowane rozwiązania

Połączenie dwóch do tej pory niezależnie od siebie działających laboratoriów m doprowadzić do wejścia na poziom bardziej zaawansowanych prac badawczych w dziedzinie sztucznej inteligencji przez grupę badaczy, która do tej pory ma na swoim koncie jedne z najważniejszych osiągnięć na tym polu w całej branży – pisze dziennik „Financial Times" .

Reklama

Połączonymi działami, które będą funkcjonować pod nazwą DeepMind, ma kierować Demis Habris. Szczególną uwagę poświęci on rozwojowi zaawansowanych systemów AI, w których Google upatruje przyszłość dla swojego biznesu – dodaje londyńska gazeta.

Wyzwanie zostało rzucone

Decyzja Alphabetu ma związek ze znaczącym wzrostem konkurencyjności na rynku usług internetowych, o którym pisaliśmy już wcześniej. Sukces Microsoftu spowodowany dodaniem AI do wyszukiwarki i przeglądarki to coś, czego Google nie do końca się spodziewało – i obecnie największe wyzwanie dla tej firmy.

Laboratoria Google'a zajmujące się rozwojem AI do tej pory nie skupiały się na produktach przeznaczonych dla szerokiego grona konsumentów, ale na działaniach bardziej należących do dziedziny nauki, niż biznesu – jak np. stworzenie systemu AlphaGo, który w 2016 r. pokonał najlepszego na świecie gracza w Go Lee Sedola. Innym osiągnięciem, o którym wspomina „FT", jest AlphaFold – system, który może projektować i przewidywać struktury białek i przyczynić się do przełomów badawczych w dziedzinie medycyny .

Konsumenckimi produktami zajmował się do tej pory raczej dział Google Brain, który pracował nad tym, jak sieci neuronowe stosować w biznesie takim jak np. usługi tłumaczenia maszynowego czy identyfikacja obrazów bez nadzoru ze strony człowieka.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama