Reklama

Zobacz także: CYBER TV

AI i szkoła jutra. „Skorzystają ci, którzy potrafią pytać”

Autor. CyberDefence24

„Nowe technologie i sztuczna inteligencja to miecz obosieczny w edukacji” – powiedział w „Pułapkach sieci” prof. Jacek Pyżalski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Reklama

Rozmowa red. Michała Górskiego z prof. Jackiem Pyżalskim dotyczyła wpływu nowych technologii na edukację i pracę nauczycieli.

Reklama

„Nie ma czegoś takiego, jak technologia edukacyjna. Jest tylko edukacyjne wykorzystanie technologii - ono jest kluczowe” – podkreślał prof. Pyżalski.

Czytaj też

Kompetencje przyszłości

W rozmowie dotknięto tematu kompetencji przyszłości czy też wpływu sztucznej inteligencji na rynek pracy. Komu AI może zaszkodzić, a komu pomoże?

Reklama

Zdaniem prof. Pyżalskiego samo posiadanie dostępu do narzędzi sztucznej inteligencji to zdecydowanie za mało. Kluczowe będą kompetencje korzystania z AI.

„Praktycznie każdy otrzyma dostęp do tych narzędzi. Ale jedni zrobią z tego bardzo dobry pożytek, inni nic z tym nie zrobią, a jeszcze innym ono po prostu zaszkodzi” – stwierdził ekspert.

„Skorzystają ci, którzy umieją pytać. Aby umiejętnie zapytać, trzeba już coś wiedzieć. Potrzeba też logicznie dopytywać” – kontynuował.

Czytaj też

Czas na samoedukację?

Czy rozwój nowych technologii i stopniowe „wyręczanie” nauczycieli w ich pracy sprawi, że staną się zbędni, a większość ludzi będzie mogła postawić jedynie na „samoedukację”?

„Nie jest tak, że samoedukacja nie jest możliwa. Ale musimy pamiętać o tym, że aby ją dobrze robić korzystając z zasobów internetowych, trzeba mieć odpowiednie kompetencje” – powiedział wykładowca.

„Edukacja to więcej niż dostęp do informacji” – poinformował prof. Pyżalski.

Czytaj też

Jak AI zmieni naszą naukę?

„Ta technologia nas ogłupi albo będzie >>enzymem<<, który przyspieszy pewne procesy edukacyjne” – powiedział rozmówca Michała Górskiego.

„Warunkiem jest to, żebyśmy zaczęli więcej myśleć nad tym, co my chcemy zrobić z tym narzędziem, a mniej zastanawiali się nad tym, co to narzędzie zrobi nam”  - podsumował.

Jak budować relacje z uczniami w świecie pełnym technologii? Czy lekcje zdalne mają szansę na stałe wpisać się w szkolną codzienność? Jakie cechy powinien mieć dobry nauczyciel przyszłości? Zapraszamy do oglądania!

YouTube cover video

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

Reklama

Komentarze

    Reklama