Reklama

Zobacz także: CYBER TV

AI i szkoła jutra. „Skorzystają ci, którzy potrafią pytać”

„Nowe technologie i sztuczna inteligencja to miecz obosieczny w edukacji” – powiedział w „Pułapkach sieci” prof. Jacek Pyżalski, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Reklama

Rozmowa red. Michała Górskiego z prof. Jackiem Pyżalskim dotyczyła wpływu nowych technologii na edukację i pracę nauczycieli.

Reklama

„Nie ma czegoś takiego, jak technologia edukacyjna. Jest tylko edukacyjne wykorzystanie technologii - ono jest kluczowe” – podkreślał prof. Pyżalski.

    Kompetencje przyszłości

    W rozmowie dotknięto tematu kompetencji przyszłości czy też wpływu sztucznej inteligencji na rynek pracy. Komu AI może zaszkodzić, a komu pomoże?

    Reklama

    Zdaniem prof. Pyżalskiego samo posiadanie dostępu do narzędzi sztucznej inteligencji to zdecydowanie za mało. Kluczowe będą kompetencje korzystania z AI.

    „Praktycznie każdy otrzyma dostęp do tych narzędzi. Ale jedni zrobią z tego bardzo dobry pożytek, inni nic z tym nie zrobią, a jeszcze innym ono po prostu zaszkodzi” – stwierdził ekspert.

    Reklama

    „Skorzystają ci, którzy umieją pytać. Aby umiejętnie zapytać, trzeba już coś wiedzieć. Potrzeba też logicznie dopytywać” – kontynuował.

      Czas na samoedukację?

      Czy rozwój nowych technologii i stopniowe „wyręczanie” nauczycieli w ich pracy sprawi, że staną się zbędni, a większość ludzi będzie mogła postawić jedynie na „samoedukację”?

      Reklama

      „Nie jest tak, że samoedukacja nie jest możliwa. Ale musimy pamiętać o tym, że aby ją dobrze robić korzystając z zasobów internetowych, trzeba mieć odpowiednie kompetencje” – powiedział wykładowca.

      „Edukacja to więcej niż dostęp do informacji” – poinformował prof. Pyżalski.

      Reklama
        Reklama

        Jak AI zmieni naszą naukę?

        Reklama

        „Ta technologia nas ogłupi albo będzie >>enzymem<<, który przyspieszy pewne procesy edukacyjne” – powiedział rozmówca Michała Górskiego.

        „Warunkiem jest to, żebyśmy zaczęli więcej myśleć nad tym, co my chcemy zrobić z tym narzędziem, a mniej zastanawiali się nad tym, co to narzędzie zrobi nam”  - podsumował.

        Reklama

        Jak budować relacje z uczniami w świecie pełnym technologii? Czy lekcje zdalne mają szansę na stałe wpisać się w szkolną codzienność? Jakie cechy powinien mieć dobry nauczyciel przyszłości? Zapraszamy do oglądania!

        YouTube cover video

        Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

        Reklama
        Reklama

        Jak odkryto blokady w pociągach Newagu?

        YouTube cover video

        Komentarze

          Reklama