Reklama

Technologie

Carrefour wchodzi w świat metawersum

Autor. Pixabay

Francuska sieć handlu detalicznego Carrefour kupiła ziemię w The Sandbox, wirtualnym świecie gier, w którym gracze mogą budować, posiadać i zarabiać na swoich doświadczeniach.

Reklama

Elodie Perthuisot, chief e-commerce, digital transformation and data officer w Carrefour napisała w poście na LinkedIn: „To nasz pierwszy ruch w metawersum, w The Sandbox. Wirtualne pole, a przede wszystkim pole innowacji dla Carrefour, zgodne z naszą strategią cyfrowej transformacji."

Reklama

„Dziedzina ta będzie w centrum naszych działań w metawersum, kiedy będziemy eksperymentować, aby zrozumieć ewolucję handlu detalicznego i konsumpcji, która nadejdzie. Wkrótce pojawią się konkretne projekty."

Czym tak naprawdę będzie metawersum? O genezie tego słowa i jego biznesowo-filozoficznym charakterze pisaliśmy w serwisie CyberDefence24.pl jako pierwsi w Polsce. Dziś dowiadujemy się, że „nowy wspaniały świat" ma być nie tylko miejscem konsumpcji cyfrowej rozrywki, która będzie jeszcze bardziej atrakcyjna - dzięki wykorzystaniu wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Reklama

Firmy z różnych obszarów decydują się inwestować w metawersum, na czele z firmą Big Tech - Meta. Jednak nie wszyscy są gotowi na taki krok.

Arnault: „Nie wchodzimy w to"

Bernard Arnault, prezes luksusowej francuskiej grupy LVMH, która jest m.in właścicielem takich marek jak Louis Vuitton powiedział niedawno, że metawersum może stać się okazją biznesową dla luksusowego giganta, ale „musimy uważać na bańkę".

„Na tym etapie jesteśmy w prawdziwym świecie, sprzedając prawdziwe produkty" – skomentował zapytania o zaangażowanie w metawersum. „Nie jesteśmy zainteresowani sprzedażą wirtualnych sneakersów za 10 euro. Nie wchodzimy w to. Na początku internetu pojawiały się różne rzeczy, a potem bańka pękła. Mogą istnieć odpowiednie zastosowania, ale musimy zobaczyć, jakie te wszechświaty mogą faktycznie przynosić zyski" - dodał.

Czytaj też

Jednocześnie jednak przyznał, że przestrzeń metawersum „prowokuje do myślenia". „Ciekawie będzie zobaczyć, jak generuje zysk. NFT generują zyski i jestem pewien, że przyniesie to pozytywny efekt, jeśli wszystko zostanie wykonane prawidłowo" – powiedział prezes Arnault.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama