Reklama

Technologie

Apple nie wchodzi w metawersum?

Fot. ChIfcapsho/Wikimedia Commons/CC 3.0

Według Marka Gurmana z Bloomberga, dwa znane giganty technologiczne mają inne podejście do świata wirtualnego. Podczas gdy Meta (dawniej Facebook) skupił się na przejściu do metawersum, Apple wykluczył nadrzeczywistość dla swojego zestawu słuchawkowego.

Mark Gurman, ekspert technologiczny Bloomberga, stwierdził, że według jego źródeł w Apple, koncern nie planuje tworzyć własnego metawersum. Gogle korporacji mają sprawdzić się jako narzędzie wykorzystywane w konkretnych sytuacjach i w ograniczonym czasie. Podejście Apple do rzeczywistości mieszanej wydaje się być zupełnie inne niż jego rywala Meta.

Czytaj też

Apple nie podąży za innymi w przestrzeń metawersum

Według Gurmana, Apple odrzucił pomysł całkowicie wirtualnego świata dla swojego zestawu słuchawkowego w rzeczywistości mieszanej. Zamiast tego urządzenie posłuży m.in. do przeglądania treści, komunikacji czy grania, ale nie do tworzenia alternatywnych rzeczywistości. Wyczekiwany zestaw słuchawkowy ma zadebiutować już w tym roku, ale jego specyfikacje i docelowi odbiorcy nie są sprecyzowani.

Czytaj też

Dawny Facebook, znany dziś jako Meta, przesunął swoją strategię AR i VR w stronę metawersum. Autorem tego pojęcia jest pisarz science fiction, Neal Stephenson, który po raz pierwszy posłużył się terminem "metawersum" w swojej książce "Snow Crash" z 1992 roku. Jednak po zmianie nazwy przez Facebooka jesienią 2021 roku na Meta, twórca poinformował w mediach społecznościowych, że nie współpracuje z firmą Zuckerberga, aby metawersum stało się rzeczywistością.

Zdaniem eksperta, konkurencja Meta, Apple, wydaje się być zdeterminowany, aby pójść inną ścieżką. Twierdzi, że ogłoszona przez firmę strategia może pokrzyżować plany Meta, bo jego podejście może ograniczyć zainteresowanie wirtualną rzeczywistością. Jeśli jednak metawersum odniesie sukces, Apple może przegapić tę szansę i będzie mógł tylko wspierać świat nadrzeczywistości innych graczy.

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama