Reklama

Social media

Zasady Facebooka pod lupą. Chodzi o wideo z Bidenem

Film uderzający w wizarunek Joe Bidena. Dlaczego Facebook nie zdecydował się na usunięcie materiału?
Film uderzający w wizarunek Joe Bidena. Dlaczego Facebook nie zdecydował się na usunięcie materiału?
Autor. Bohdan Komarivskyi/Unsplash

Meta posiada przepisy, które zezwalają na usunięcie fałszywych filmów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, ale jednocześnie „przymyka oko” na zmanipulowane materiały nie będące dziełem AI. Czy ta polityka ulegnie zmianie?

Rada ds. nadzoru w Meta ustaliła, że wideo umieszczone na Facebooku, w którym autorzy jednego z kilkusekundowych filmów nazwali prezydenta USA Joe Bidena „pedofilem” (zmontowane wideo sugeruje, że polityk niewłaściwie dotyka dziewczynkę), nie narusza obecnego regulaminu platformy. W poniedziałek firma opublikowała oświadczenie, w którym odniosła się do tego materiału.

Reklama

Czytaj też

Przepisy i AI

Zdaniem rady ds. nadzoru (Oversight Board- org.) przepisy firmy nie zostały naruszone, a to z tego powodu, że filmy wprowadzające w błąd mogą zostać usunięte jedynie wtedy, kiedy zostały… wygenerowane przez sztuczną inteligencję lub w momencie, gdy człowiek znajdujący się w danym materiale nie wypowiedział słów, które mu się przypisuje.

„Ustaliliśmy, że wideo było edytowane, ale nie za pomocą narzędzi AI (…)” – czytamy w oświadczeniu. Pojawia się jednocześnie twierdzenie, że film fałszywie przedstawiający prezydenta USA jest „wyjęty z kontekstu”. To zresztą nie pierwszy materiał w ostatnim czasie, w którym główną postacią jest prezydent Stanów Zjednoczonych. Więcej na temat deepfake’a wykorzystującego głos amerykańskiej głowy państwa pisaliśmy tutaj.

Zdaniem rady, Meta powinna dokonać aktualizacji zasad i nie powinna skupiać się wyłącznie na treściach wytworzonych przez AI. Czy to zrobi? Firma ma dwa miesiące na to, aby ustosunkować się do sugestii rady.

Reklama

Czytaj też

Meta i AI

Skomplikowane regulaminy Mety mogą być pochodną przepisów, o których pisaliśmy jeszcze w ubiegłym roku. Wtedy to firma Marka Zuckerberga ogłosiła, że w związku z rozwojem generatywnej sztucznej inteligencji, a także z racji zbliżających się wyborów prezydenckich w USA, zarówno Facebook, jak i Instagram, będą wymagać, aby publikowane tam reklamy polityczne wygenerowane przez AI miały zawsze umieszczoną dodatkową informację, mówiącą o tym fakcie.

Czytaj też

Reklama

Dobry rok Mety

Oświadczenie mówiące o dość niejasnej i nie do końca zrozumiałej polityce Mety dot. poszczególnych treści nie powinna zmącić dobrego humoru zarządu firmy. W ostatnich dniach okazało się bowiem, że ostatni kwartał ubiegłego roku był wyjątkowo dobry dla firmy Marka Zuckerberga. Amerykańska firma po raz pierwszy w historii zdecydowała się na wypłatę dywidendy swoim akcjonariuszom. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym tekście.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze