Reklama

Social media

Ban na cyberincydenty. TikTok zapowiada zmiany na platformie

Fot. iXimus/Pixabay
Fot. iXimus/Pixabay

TikTok pochwalił się swoimi osiągnięciami w raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności. Serwis stawia na edukowanie społeczności w zakresie wykrywania, unikania i zgłaszania podejrzanych działań i zachowań. W tym roku otwiera też nowoczesne centra monitorowania i reagowania na cyberincydenty, które powstaną w Waszyngtonie, Dublinie i Singapurze.

Reklama

Czołowa platforma krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych aktualizuje zasady społeczności, czyli zestaw norm dla użytkowników, które zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych kilku tygodni. Wśród zapowiadanych zmian nastąpi:

Reklama

Wzmacnianie polityki związanej z niebezpiecznymi zachowaniami i wyzwaniami   Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, TikTok wprowadza bardziej rygorystyczne podejście do tych zagadnień oraz wyróżnia ten aspekt w swoich zasadach. Platforma zadba też, by społeczność mogła w łatwy sposób zapoznać się nowymi wytycznymi.

Nowe podejście do zaburzeń odżywiania

Reklama

TikTok już wcześniej usuwał treści otwarcie promujące zaburzenia odżywiania. Teraz platforma będzie usuwała także te materiały, które świadczą o zaburzeniach odżywiania jego autora. Zmiana będzie wprowadzona w porozumieniu z ekspertami ds. zaburzeń odżywiania, badaczami i lekarzami, ponieważ serwis zdaje sobie sprawę, że użytkownicy mogą zmagać się z niezdrowymi wzorcami żywieniowymi bez diagnozy zaburzeń odżywiania.

Wyraźniejsze informowanie o zachowaniach i ideologiach zabronionych na platformie

Ta zmiana obejmie m.in. posługiwanie się w stosunku do innych użytkowników niewłaściwymi zaimkami lub imionami, np. sprzed zmiany płci, a także postawy mizoginiczne oraz wspieranie lub promowanie terapii konwersyjnej. Chociaż takie zachowania są od dawna zabronione w TikToku, platforma – zgodnie z rekomendacją twórców i organizacji społecznych – zdecydowała się je wyraźniej opisać.

Zwiększenie bezpieczeństwa, integralności, dostępności i niezawodności platformy

Zmiany dotyczą praktyk uzyskiwania nieautoryzowanego dostępu do TikToka, jego treści, kont, systemów lub danych, a także używania serwisu do działalności przestępczej. TikTok, oprócz edukowania społeczności w zakresie wykrywania, unikania i zgłaszania podejrzanych działań i zachowań, otwiera w tym roku nowoczesne centra monitorowania i reagowania na cyberincydenty. Powstaną w Waszyngtonie, Dublinie i Singapurze.

Ulepszenie systemu rekomendacji

TikTok pracuje także nad tym, żeby na bieżąco usuwać z systemu rekomendacji wszelkie treści, które mogą być w jakikolwiek sposób nieodpowiednie dla ogółu odbiorców.

TikTok podsumowuje trzeci kwartał 2021 r.

Platforma rozrywkowa przekonuje, że na bieżąco reaguje na treści, które naruszają Zasady Społeczności lub Warunki Świadczenia Usług. W najnowszym Raporcie Egzekwowania Zasad Społeczności, TikTok podsumowuje działania podjęte w trzecim kwartale 2021 roku, które mają chronić jego społeczność przed szkodliwymi i fałszywymi treściami.

Czytaj też

Raport Egzekwowania Zasad Społeczności TikToka to zestawienia prezentujące ilość i charakter treści usuwanych za naruszenie zasad społeczności platformy. Raport odnosi się do trzeciego kwartału 2021 roku (1 lipca - 30 września).

Jak informuje serwis, ponad 91,4 mln filmów wideo zostało usuniętych globalnie w trzecim kwartale 2021 r. za naruszenie Zasad Społeczności lub Warunków świadczenia usług, co stanowi około 1 proc. wszystkich przesłanych materiałów wideo.

Dzięki stałemu ulepszaniu systemu wykrywania 95 proc. treści zostało usuniętych zanim ktokolwiek je zgłosił (w poprzednim kwartale 93 proc.), a 93,9 proc. w ciągu 24 godzin od ich wstawienia. 88,8 proc. usuniętych treści nie zostało w ogóle wyświetlonych. Niemal 3,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam.

TikTok edukuje razem z Fundacją „Dajemy Dzieciom Siłę"

W ramach Dnia Bezpiecznego Internetu, który przypadał 8 lutego, TikTok we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę przeprowadził kampanię edukacyjną pod hasłem #TYdzieńBezpiecznegoInternetu.

W dniach poprzedzających Dzień Bezpiecznego Internetu, na TikToku opublikowana została seria filmów przygotowanych przez znanych i lubianych twórców. Filmy dotyczyły pięciu ważnych tematów takich jak: internetowe wyzwania, fake newsy i dezinformacja, cyberprzemoc, promowanie szkodliwych wzorców wyglądu i dbałość o cyfrowy dobrostan.

Czytaj też

Materiały zachęcały użytkowników platformy do tworzenia własnych treści i dzielenia się swoimi przemyśleniami na temat bezpiecznego poruszania się w sieci. By dotrzeć z tymi ważnymi przekazami do jak największej grupy odbiorców, treści edukacyjne były promowane na platformie formatami reklamowymi. TikTok uruchomił także landing page dotyczący akcji - dostępny w sekcji „Odkryj" na platformie.

Dla rodziców i opiekunów, którym intensywnie zmieniający się świat technologii może utrudniać prowadzenie rozmów ze swoimi podopiecznymi o bezpieczeństwie w sieci, TikTok wraz z Fundacją "Dajemy Dzieciom Siłę" przygotuje także specjalny otwarty webinar dotyczący internetowych zagrożeń.

COVID-19. Walka z dezinformacją

TikTok postawił też na współpracę z ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego, aby pomóc społeczności uzyskać rzetelne informacje na temat COVID-19 i szczepionek. W trzecim kwartale 2021 r. centrum informacyjne COVID-19 odwiedzono prawie 2,9 miliona razy na całym świecie, a banery kierujące do centrum zostały dodane do ponad 3,5 miliona filmów i wyświetlone ponad 22,6 miliarda razy.

Ogłoszenia TikTok (PSA) dotyczące hashtagów związanych z COVID-19 i szczepionkami, kierujące użytkowników do danych WHO i lokalnych zasobów organizacji zdrowia publicznego, zostały obejrzane ponad 31 miliardów razy.

W okresie od lipca do września 2021 r. usunięto za szerzenie dezinformacji na temat COVID-19 i szczepień usunięto ponad 46,5 tys. filmów. Prawie 83 proc. tych filmów usunięto zanim zostały zgłoszone, 84,6 proc. w ciągu 24 godzin od ich zamieszczenia na TikToku, a 69,4 proc. zanim zostały wyświetlone.

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama

Haertle: Każdego da się zhakować

Materiał sponsorowany

Komentarze

    Reklama