Reklama

Google i fałszywe reklamy. 5 miliardów usuniętych materiałów

Z plagą oszustw w sieci walczy również Google. W opublikowanym w środę raporcie poinformowano, że materiały usunięte przez giganta liczone są już w miliardach.
Z plagą oszustw w sieci walczy również Google. W opublikowanym w środę raporcie poinformowano, że materiały usunięte przez giganta liczone są już w miliardach.
Autor. Greg Bulla/Unsplash

Przeszło 5 mld fałszywych reklam oraz 415 mln oszustw wyeliminowanych – tak Google podsumowuje kwestię bezpieczeństwa reklam w 2024. W raporcie Ads Safety gigant wskazuje także na metody egzekwowania zasad i działania mające na celu zwalczanie oszukańczych reklam.

Problem oszukańczych reklam w przeglądarce Google istnieje od długiego czasu. Wykorzystując mechanizmy przedsiębiorstwa, cyberprzestępcy decydują się na wykupienie reklamy skonstruowanej w taki sposób, aby wyświetlała się przy wyszukaniu odpowiedniej frazy i przenosiła użytkownika na podstawioną stronę.

Na łamach CyberDefence24 opisywaliśmy w styczniu, jak ta metoda została wypróbowana przeciwko samemu gigantowi. Oszuści wykupili reklamę, która podszywała się pod Google Ads. W rzeczywistości link przekierowywał na podstawioną stronę wyłudzającą dane.

    Reklama

    Miliardy zablokowanych materiałów

    Google stara się walczyć z kolejnymi sztuczkami i sposobami cyberprzestępców. Jak poinformował gigant w kontekście opublikowanego w środę raportu Ads Safety 2024, amerykańska firma w 2024 roku zablokowała ponad 5,1 mld fałszywych reklam. Z kolei 415 mln oszustw zostało usuniętych, zaś liczba zawieszonych kont reklamodawców wyniosła aż 39,2 mln.

    Według giganta, takie osiągnięcia mają być możliwe dzięki sztucznej inteligencji, które cały czas są rozwijane. Wynika to z faktu, że cyberprzestępcy nieustannie chcą dostosowywać swoje metody, aby ograniczyć wykrywanie działań przez systemy. Przedstawiona przez firmę statystyka mówi o 97% wykrywalności stron niezgodnych z zasadami dzięki zastosowaniu modeli opartych na AI.

    Nasze wcześniejsze duże modele językowe (LLM) były trenowane w oparciu o ogromne zbiory danych, zaś najnowsze modele są znacznie wydajniejsze. W porównaniu do starszych modeli wystarczy im zaledwie ułamek potrzebnych wcześniej informacji, aby szybko rozpoznawać pojawiające się zagrożenia, a także identyfikować wzorce nadużyć oraz odróżniać uczciwe podmioty od oszustów” – czytamy w informacji opublikowanej przez Google.

      Reklama

      Weryfikacja i walka z wykorzystaniem wizerunku

      Przedsiębiorstwo chwali się również, że wprowadziło zasadę weryfikacji tożsamości reklamodawcy. Dzięki niej, nieuczciwy podmiot po zablokowaniu konta nie może zarejestrować się ponownie, zaś każda reklama ma mieć transparentne informacje

      Trzeba jednak zauważyć, że są przypadki publikacji oszukańczych reklam przez konta, które pozytywnie przeszły weryfikację Google’a – jak we wspomnianym wcześniej przypadku podszywania się pod samego giganta. Były one jednak przejęte przez cyberprzestępców dzięki zastosowaniu chociażby phishingu.

      Google zwraca również uwagę na walkę z wykorzystaniem wizerunku osób publicznych, co jest zjawiskiem doświadczanym przez wiele platform i portali. Firma podała, że wśród działań znalazło się powołanie stuosobowego zespołu ekspertów analizujących tego typu materiały. Dzięki temu miano zaktualizować reguły dotyczące wprowadzania użytkowników w błąd i przyspieszono zawieszanie kont łamiących zasady. 

      W efekcie zawiesiliśmy na stałe ponad 700 tysięcy kont wprowadzających w błąd, co przełożyło się na 90% spadek tego typu nadużyć w ubiegłym roku. Choć cieszymy się z tych wyników, wciąż nieustannie robimy wszystko, aby zapobiegać takim oszustwom
      Google

        Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

        Reklama
        Reklama

        Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?

        Materiał sponsorowany

        Komentarze

          Reklama