Reklama

Biznes i Finanse

Właściciel TikToka szturmuje rynek w USA z nową aplikacją

Autor. Estúdio Bloom / Unsplash

Chińska firma ByteDance - właściciel TikToka, któremu w USA wciąż grozi zakaz - szturmuje amerykański rynek z nową aplikacją Lemon8, przez media opisywaną jako połączenie Pinterestu i Instagrama. Program szybko zyskuje nowych użytkowników.

Reklama

Aplikacja Lemon8, stanowiąca hybrydę Instagrama i Pinterestu, czyli dwóch platform skupiających się przede wszystkim na treściach wizualnych o wysokiej „kaloryce" dla oka, to najnowszy produkt chińskiej firmy ByteDance, który przebojem wdziera się na amerykański rynek.

Reklama

Jak podaje stacja CNBC, Lemon8 w ciągu ostatnich 30 dni była w USA drugą najchętniej pobieraną aplikacją z kategorii lifestyle'owej. Uwagę analityków zwraca moment, w którym ByteDance zdecydowało się uderzyć na amerykański rynek ze swoim nowym produktem - w Stanach Zjednoczonych ważą się losy innej aplikacji tej spółki, TikToka.

Kwestia możliwego zakazu TikToka, o którym pisaliśmy na łamach naszego serwisu m.in. w tym tekście w świetle zbliżającej się kampanii wyborczej przed wyborami prezydenckimi w USA w 2024 r., wciąż nie jest rozwiązana. Jakkolwiek blokada aplikacji raczej nie będzie miała miejsca, obecnie TikTok zakazany jest na urządzeniach służbowych urzędników federalnej administracji w USA, a także zabroniony dla administracji licznych stanów . Podobne decyzje podjęto w innych krajach, a także w Parlamencie Europejskim i w Komisji Europejskiej.

Reklama

Dlaczego Lemon8 wchodzi na amerykański rynek?

Przede wszystkim - aby stworzyć przeciwwagę dla TikToka i pozwolić firmie ByteDance na utrzymanie obecności na rynku w USA.

Aplikacja Lemon8 bazuje na zbliżonych w działaniu algorytmach rekomendacji treści, co TikTok, zatem przykuwa do siebie użytkowników, doskonale rozpoznając ich zainteresowania i preferencje oraz podsuwając im dokładnie to, co chcą widzieć.

Jednocześnie, program promowany jest w czasie, kiedy rośnie znudzenie dotychczas królującymi na scenie mediów społecznościowych platformami, takimi jak Facebook czy Instagram - lukę tę początkowo wypełniał TikTok, a Lemon8 jest kolejnym graczem, który może pomóc firmie ByteDance budować przewagę nad amerykańskimi koncernami.

Krótka historia Lemon8

Aplikacja Lemon8 została po raz pierwszy wypuszczona na rynek w Japonii w 2020 r. Główne tematy, wokół których ogniskuje się aktywność na tej platformie, to dobrostan fizyczny i psychiczny, zdrowie oraz uroda. To szybko przyciągnęło użytkowników również w USA, gdzie program został zaprezentowany w marcu tego roku - przypomina CNBC.

W ciągu zaledwie 30 dni aplikacja przeskoczyła o 693 (!) pozycje w rankingu najczęściej pobieranych programów z kategorii lifestyle i uplasowała się na drugim miejscu na liście. Na całym świecie od uruchomienia aplikacji po raz pierwszy, Lemon8 zostało pobrane 17 mln razy. Jak na tak młody produkt - to bardzo dużo.

Strategia biznesowa po chińsku

ByteDance próbuje różnicować ofertę - twierdzą analitycy rynkowi cytowani przez amerykańskie media. Ich zdaniem firma chce oprzeć swoją działalność nie tylko na TikToku ogniskującym się wokół krótkich nagrań wideo, ale także na platformie, która oferuje swoim użytkownikom nieco inne doświadczenie, stawiając na treści graficzne i tekstowe.

Promocja Lemon8 wynika również z szybkiego rachunku zysków i strat - potencjalny zakaz TikToka w USA pociągnie za sobą blokadę tej aplikacji również w innych krajach. Dlatego warto mieć gotowy przyczółek dla dalszego prowadzenia biznesu, nie martwiąc się o całkowitą eliminację z rynku.

Stacja zwraca uwagę, że kwestia chińskiej własności Lemon8 nie ujdzie uwadze regulatorów i również ta aplikacja - zwłaszcza, jeśli będzie dalej zyskiwała na popularności - w końcu stanie się dla nich przedmiotem zainteresowania.

Firma ByteDance nie odpowiedziała na pytania mediów w związku ze sprawą.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama