Reklama

Armia i Służby

Żołnierze w mediach społecznościowych. Pentagon publikuje wytyczne

Pentagon opublikował wytyczne dotyczące prowadzenia oficjalnych kont w mediach społecznościowych
Pentagon opublikował wytyczne dotyczące prowadzenia oficjalnych kont w mediach społecznościowych
Autor. Alexander Shatov/ Unsplash/ Department of Defense/ Twitter.com/ Modyfikacje: CyberDefence24.pl

Departament Obrony USA opublikował politykę dotyczącą postępowania w mediach społecznościowych dla oficjalnych kont, prowadzonych przez wojskowych i cywili, którzy podlegają pod Pentagon. Nowe zasady obejmują m.in. zgłaszanie fałszywych profili, ale i zachowanie szacunku wobec odbiorcy czy poszanowanie etyki.

Reklama

Wielokrotnie pisaliśmy o tym, aby zachować ostrożność pod względem publikowania informacji w mediach społecznościowych dotyczących swojego życia prywatnego, ale i zawodowego. Tym bardziej szczególne zasady powinny obejmować wojskowych, którzy mają na co dzień dostęp do wrażliwych danych i odpowiadają za bezpieczeństwo państwa.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Departament Obrony USA opublikował politykę dotyczącą postępowania w mediach społecznościowych przez personel wojskowy i cywilny, który korzysta z oficjalnych kont w social mediach podmiotów podlegających pod Pentagon.

„Komunikacja w mediach społecznościowych daje możliwość i odpowiedzialność komunikowania się bezpośrednio z opinią publiczną. Departament Obrony USA korzysta z oficjalnych kont w mediach społecznościowych ze względu na przejrzystość i rozpowszechnianie informacji” – stwierdził DoD na swoich stronach.

Czytaj też

Jak wskazano, komunikacja na wszystkich platformach i oficjalnych kontach ma być spójna i „zgodna z celami”, a „wszystkie oficjalne treści w mediach społecznościowych są odzwierciedleniem Departamentu”. Dodatkowo należy zachować szacunek, responsywność i szczerość i stosować „takie same wysokie standardy profesjonalnego i etycznego zachowania na kontach w mediach społecznościowych, jak podczas pełnienia każdej innej funkcji lub na każdej innej platformie”.

Wskazano również, że treść wpisów ma inspirować i angażować odbiorców, nie powinny one podważać działań Departamentu. Nie wolno publikować materiałów, które można by było uznać za obraźliwe, nieodpowiednie lub niestosowne.

Natomiast oficjalnych kont w mediach społecznościowych nie wolno używać do promowania lub popierania podmiotów niefederalnych lub do osobistych interesów finansowych. Tylko specjalnie do tego wyznaczony personel Departamentu Obrony można autoryzować udostępniane w social mediach informacje, pracownicy mogą wspierać komunikację, ale nie mogą autoryzować ujawniania informacji publicznych.

Czytaj też

Jakie powinny być wpisy w mediach społecznościowych?

Pentagon precyzyjnie określił, jakie powinny być wpisy opublikowane z oficjalnych kont Departamentu Obrony w mediach społecznościowych.

  • Dokładne - ich treść jest dokładna
  • Właściwe - konto jest nośnikiem odpowiednich wiadomości
  • Aktualne - wiadomość ma zostać dostarczona w odpowiednim czasie
  • W odpowiednim tonie - wiadomość jest skonstruowana we właściwym tonie
  • Zatwierdzone do publicznego udostępnienia - sprawdzone pod kątem bezpieczeństwa operacji i informacji oraz zaakceptowane do publicznego udostępnienia

Usuwanie treści z kont SM tylko z wyjątkami ##

Managerowie, którzy odpowiadają za prowadzenie kont w mediach społecznościowych mają nie usuwać treści z social mediów, chyba że popełnią błąd merytoryczny lub językowy/pisemny; naruszą prawa, zasady, warunki świadczenia usług lub umowy, bądź pojawi się problem z bezpieczeństwem informacji lub operacji.

Natomiast jeśli dojdzie do usunięcia wpisu, zostanie to potwierdzone publiczne, przekazane do publicznej wiadomości oraz wyjaśnione. Managerowie odpowiedzialni za SM muszą monitorować sytuację, komunikować się z odbiorcami i wchodzić w interakcję z użytkownikami, jeśli dojdzie do skasowania wpisu.

Nowe konta mogą być zakładane tylko wtedy, jeśli już istniejące nie spełniają oczekiwań w zakresie celów komunikacyjnych, ale podstawową zasadą ma być: „więcej nie znaczy lepiej”.

Polityka wobec fałszywych kont

W standardach dotyczących mediów społecznościowych wskazano także, że użytkownicy czy złośliwi aktorzy mogą próbować podszywać się pod konta pracowników Departamentu, aby dyskredytować, odwracać uwagę czy powodować manipulowanie odbiorcami poprzez kampanie dezinformacyjne. Dlatego specjaliści ds. social mediów powinni również zgłaszać fałszywe konta.

Nowa polityka ma być stale aktualizowana – wraz z rozwojem mediów społecznościowych; obejmuje personel Biura Sekretarza Obrony, Biura Przewodniczącego Połączonych Szefów Sztabów i wspólnego sztabu, a także departamentów wojskowych, dowództw bojowych oraz innych urzędów i agencji Departamentu Obrony. Nie dotyczy to kont w mediach społecznościowych, które prowadzone są w celach rekrutacji do służby w wojsku. Częściowo zastąpią one już istniejące zasady postępowania w SM.

To pierwsza taka instrukcja Pentagonu, która zapewniła wytyczne na poziomie całego Departamentu, które odnoszą się do korzystania z mediów społecznościowych w sprawach publicznych.

Cały dokument dotyczący polityki Pentagonu w zakresie publikacji treści w mediach społecznościowych opiszemy na łamach CyberDefence24.pl w przyszłym tygodniu. Już teraz zapraszamy na nasze łamy.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze