Reklama

Problemy Poczty Polskiej z e-Doręczeniami. Ministerstwo reaguje

Resort cyfryzacji zareagował na doniesienia o problemach w funkcjonowaniu usługi e-Doręczeń. Szef ministerstwa chce wyjaśnień od prezesa Poczty Polskiej.
Resort cyfryzacji zareagował na doniesienia o problemach w funkcjonowaniu usługi e-Doręczeń. Szef ministerstwa chce wyjaśnień od prezesa Poczty Polskiej.
Autor. Edwin Westerhoff/Unsplash

Ministerstwo Cyfryzacji zareagowało na informacje o problemach związanych z e-Doręczeniami. W najnowszym komunikacie poinformowano o zwróceniu się szefa resortu do Prezesa Poczty Polskiej z prośbą o wyjaśnienia. „Minister oczekuje od Poczty Polskiej pilnej reakcji” – napisano.

Wraz z początkiem roku kalendarzowego zaczęła funkcjonować długo oczekiwana usługa e-Doręczeń. Jak opisywaliśmy na łamach CyberDefence24, umożliwia zdalne odbieranie i wysyłanie pism. Warto podkreślić, że do końca 2025 roku pozostaje nieobowiązkowa – trwa bowiem okres przejściowy. Jednak od przyszłego roku każdy podmiot publiczny będzie zobowiązany do posiadania swojej własnej skrzynki.

Czytaj też

Reklama

Jest reakcja na problemy z e-Doręczeniami

Uruchomiono e-Doręcznia i pojawiły się roblemy. Niektóre organizacje i instytucje publiczne zgłaszają Ministerstwu Cyfryzacji, że nie wszystko działa tak, jak powinno. Według komunikatu opublikowanego na stronie resortu, uwagi obejmują kwestie związane z czasem realizacji usługi, braku możliwości pobrania szczegółów wiadomości oraz brak prezentacji części przesyłek w skrzynkach odbiorczych.

Ponieważ za usługi doręczeń elektronicznych (PURDE) oraz hybrydowych (PUH) odpowiada Poczta Polskaszef resortu cyfryzacji chce przedstawienia przez prezesa Poczty informacji co do stanu wspomnianych elementów e-Doręczeń.

„Szybka reakcja na zgłaszane problemy techniczne jest kluczowa dla zapewnienia skutecznego działania administracji oraz zaufania obywateli do państwa i tego będziemy oczekiwać od Poczty” – czytamy w komunikacie.

Czytaj też

Reklama

Będzie spotkanie z użytkownikami systemu

Ministerstwo wyjaśniło również, że zgodnie z założeniami przesyłka wysłana za pośrednictwem PURDE ma dotrzeć w ciągu 24 godzin do celu. Sytuacja techniczna dotycząca e-Doręczeń ma być monitorowana na bieżąco, a Poczta Polska ma otrzymywać wszystkie zgłoszenia dotyczące problemów z działaniem usługi. 

„Minister Cyfryzacji oczekuje od Poczty Polskiej pilnej reakcji” – napisano, wskazując na gotowość udzielenia wsparcia przez Centralny Ośrodek Informatyki. Resort zapowiedział również zwołanie spotkania z podmiotami korzystającymi z nowego systemu, aby poprawić jego funkcjonowanie.

Sama Poczta Polska w swoim komunikacie zwróciła uwagę, że wystąpienie problemów jest możliwe w trakcie integracji systemów użytkowników z e-Doręczeniami. Są podejmowane działania optymalizacyjne oraz naprawcze, a także kroki mające przyspieszyć działanie systemu.

„Najczęstsze zgłaszane problemy z prędkością działania systemu związane są z nieprawidłową konfiguracją systemów po stronie klientów. Zgłaszane problemy są rozpatrywane z uwagą i stanowią dla Poczty Polskiej priorytet” - wskazano w informacji.

/PM

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:redakcja@cyberdefence24.pl.

Reklama
Reklama

SK@NER: Jak przestępcy czyszczą nasze konta?

Komentarze

    Reklama