Technologie
Problemy Poczty Polskiej z e-Doręczeniami. Ministerstwo reaguje

Autor. Edwin Westerhoff/Unsplash
Ministerstwo Cyfryzacji zareagowało na informacje o problemach związanych z e-Doręczeniami. W najnowszym komunikacie poinformowano o zwróceniu się szefa resortu do Prezesa Poczty Polskiej z prośbą o wyjaśnienia. „Minister oczekuje od Poczty Polskiej pilnej reakcji” – napisano.
Wraz z początkiem roku kalendarzowego zaczęła funkcjonować długo oczekiwana usługa e-Doręczeń. Jak opisywaliśmy na łamach CyberDefence24, umożliwia zdalne odbieranie i wysyłanie pism. Warto podkreślić, że do końca 2025 roku pozostaje nieobowiązkowa – trwa bowiem okres przejściowy. Jednak od przyszłego roku każdy podmiot publiczny będzie zobowiązany do posiadania swojej własnej skrzynki.
Jest reakcja na problemy z e-Doręczeniami
Uruchomiono e-Doręcznia i pojawiły się roblemy. Niektóre organizacje i instytucje publiczne zgłaszają Ministerstwu Cyfryzacji, że nie wszystko działa tak, jak powinno. Według komunikatu opublikowanego na stronie resortu, uwagi obejmują kwestie związane z czasem realizacji usługi, braku możliwości pobrania szczegółów wiadomości oraz brak prezentacji części przesyłek w skrzynkach odbiorczych.
Ponieważ za usługi doręczeń elektronicznych (PURDE) oraz hybrydowych (PUH) odpowiada Poczta Polska, szef resortu cyfryzacji chce przedstawienia przez prezesa Poczty informacji co do stanu wspomnianych elementów e-Doręczeń.
„Szybka reakcja na zgłaszane problemy techniczne jest kluczowa dla zapewnienia skutecznego działania administracji oraz zaufania obywateli do państwa i tego będziemy oczekiwać od Poczty” – czytamy w komunikacie.
Będzie spotkanie z użytkownikami systemu
Ministerstwo wyjaśniło również, że zgodnie z założeniami przesyłka wysłana za pośrednictwem PURDE ma dotrzeć w ciągu 24 godzin do celu. Sytuacja techniczna dotycząca e-Doręczeń ma być monitorowana na bieżąco, a Poczta Polska ma otrzymywać wszystkie zgłoszenia dotyczące problemów z działaniem usługi.
„Minister Cyfryzacji oczekuje od Poczty Polskiej pilnej reakcji” – napisano, wskazując na gotowość udzielenia wsparcia przez Centralny Ośrodek Informatyki. Resort zapowiedział również zwołanie spotkania z podmiotami korzystającymi z nowego systemu, aby poprawić jego funkcjonowanie.
Sama Poczta Polska w swoim komunikacie zwróciła uwagę, że wystąpienie problemów jest możliwe w trakcie integracji systemów użytkowników z e-Doręczeniami. Są podejmowane działania optymalizacyjne oraz naprawcze, a także kroki mające przyspieszyć działanie systemu.
„Najczęstsze zgłaszane problemy z prędkością działania systemu związane są z nieprawidłową konfiguracją systemów po stronie klientów. Zgłaszane problemy są rozpatrywane z uwagą i stanowią dla Poczty Polskiej priorytet” - wskazano w informacji.
/PM
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany