Technologie
OpenAI wprowadza nowe narzędzie
Open AI uruchomiło podgląd badawczy Operatora, czyli agenta AI, który może być wykorzystywany do automatyzacji zadań. Narzędzie będzie mogło przejąć kontrolę nad przeglądarką internetową i niezależnie wykonywać określone czynności.
W pierwszej kolejności trafi do amerykańskich użytkowników korzystających z abonamentu ChatGPT Pro o wartości 200 USD. OpenAI twierdzi jednak, że planuje ostatecznie udostępnić tę funkcję większej liczbie użytkowników w swoich warstwach Plus, Team i Enterprise.
Jak zapowiada Sam Altman, Operator wkrótce trafi także do innych państw, choć w Europie będzie on dostępny w nieco dalszej przyszłości. OpenAI poskreśla także, że współpracuje z firmami takimi jak DoorDash, eBay, Instacart, Priceline, StubHub i Uber, aby zapewnić, że Operator przestrzega warunków umów o świadczenie usług tych firm.
Nowe narzędzie ma być zasilane przez model Computer-Using Agent (CUA), który łączy możliwości wizyjne modelu GPT-4o, ze zdolnościami rozumowania z bardziej zaawansowanych modeli OpenAI.
CUA jest przeszkolony do interakcji z front-endem stron internetowych, co oznacza, że nie musi korzystać z interfejsów API skierowanych do programistów, aby korzystać z różnych usług. Model ten może używać przycisków, poruszać się po menu i wypełniać formularze na stronie internetowej, podobnie jak człowiek.
Czytaj też
Jakie funkcje będzie miało nowe narzędzie?
Operator ma umożliwiać automatyzację powtarzalnych zadań, co pozwoli oszczędzać czas i zasoby ludzkie. Korzystając z własnej przeglądarki, narzędzie może przeglądać strony internetowe i wchodzić z nimi w interakcje poprzez wpisywanie, klikanie i przewijanie.
Aktualnie jest to podgląd badawczy, a co za tym idzie ma ograniczenia. Będzie jednak z biegiem czasu ewoluować w oparciu o opinie użytkowników. Jest to jeden z pierwszych agentów AI, który będzie zdolny do samodzielnego wykonywania pracy.
Możemy poprosić go o obsługę szerokiej gamy powtarzalnych zadań przeglądarki, takich jak wypełnianie formularzy, zamawianie artykułów spożywczych, a nawet tworzenie memów. Wśród kategorii zadań, z których będą mogli skorzystać użytkownicy są też dostawa, posiłki czy podróże.
Operator będzie mógł zautomatyzować też takie zdania, jak np. rezerwacja miejsc noclegowych czy stolika w restauracji. Warto podkreślić, że dostępne będą różne rodzaje automatyzacji, dzięki czemu użytkownik będzie mógł lepiej dostosować narzędzie do swoich potrzeb.
Po tym jak użytkownicy ChatGPT aktywują Operatora, pojawi się małe okno pokazujące dedykowaną przeglądarkę internetową, której agent używa do wykonywania zadań, wraz z objaśnieniami konkretnych działań. Użytkownicy będą mogli jednak nadal kontrolować swój ekran podczas pracy Operatora, ponieważ korzysta on z własnej dedykowanej przeglądarki.
Możliwość korzystania z tych samych interfejsów i narzędzi, z którymi ludzie wchodzą w interakcje na co dzień, poszerza użyteczność narzędzia i otwiera nowe możliwości zaangażowania dla firm.
Czytaj też
W jaki sposób korzystać z narzędzia?
Narzędzie ma być w założeniu proste w obsłudze. Wystarczy opisać zadanie, które chcemy wykonać, a Operator zajmie się resztą. Użytkownicy mogą zdecydować się na przejęcie kontroli nad zdalną przeglądarką w dowolnym momencie, a Operator jest przeszkolony, aby proaktywnie prosić użytkownika o przejęcie zadań wymagających logowania lub szczegółów płatności.
Ponadto można personalizować swoje przepływy pracy w Operatorze, dodając niestandardowe instrukcje, zarówno dla wszystkich witryn, jak i wybranych, takich jak ustawianie preferencji dla linii lotniczych.
Operator umożliwia użytkownikom zapisywanie podpowiedzi w celu szybkiego dostępu do nich na stronie głównej, co jest idealnym rozwiązaniem w przypadku powtarzających się zadań, takich jak uzupełnianie artykułów spożywczych. Podobnie jak w przypadku korzystania z wielu kart w przeglądarce, użytkownicy mogą zlecić Operatorowi wykonywanie wielu zadań jednocześnie, tworząc nowe konwersacje.
Czytaj też
Operator może usprawnić prace firm
Operator przekształca sztuczną inteligencję z pasywnego narzędzia w aktywnego uczestnika cyfrowego ekosystemu. Usprawni zadania dla użytkowników i przyniesie korzyści firmom, które chcą innowacyjnych doświadczeń klientów. Open AI wskazuje, iż narzędzie ma duży potencjał w zakresie poprawy dostępności i wydajności niektórych przepływów pracy, szczególnie w aplikacjach sektora publicznego.
Dzięki integracji z chatbotami i systemami obsługi klienta, Operator może szybko odpowiadać na zapytania, rozwiązywać podstawowe problemy, a także kierować bardziej skomplikowane kwestie do odpowiednich działów. Ponadto na podstawie analizy zachowań klientów, narzędzie może pomóc w tworzeniu spersonalizowanych ofert i rekomendacji, co zwiększa satysfakcję i lojalność klientów.
W kontekście działalności firm Operator może przede wszystkim jednak zautomatyzować powtarzalne zadania administracyjne, takie jak wprowadzanie danych, zarządzanie kalendarzem czy przetwarzanie dokumentów, co pozwoli zaoszczędzić czas pracowników i skupić się na bardziej strategicznych działaniach.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany