Reklama

Technologie

Meta uruchamia subskrypcję na gry w wirtualnej rzeczywistości

Autor. Vinicius "amnx" Amano / Unsplash

Koncern Meta (Facebook) uruchamia usługę subskrypcji na gry wirtualnej rzeczywistości, w którą bardzo dużo zainwestował, ale do tej pory miał trudności z zarabianiem na niej. Użytkownicy mają mieć dostęp do dwóch nowych gier co miesiąc.

Reklama

W pierwszym kwartale tego roku dział rozwoju wirtualnej rzeczywistości (VR) Mety przyniósł straty w wysokości 4 mld dolarów - pisze serwis BBC .

Reklama

Metawersum, czyli połączenie rzeczywistości wirtualnej, rozszerzonej i realnej - szumnie zapowiadane przez dyrektora generalnego koncernu Marka Zuckerberga świeci pustkami i daleko mu do wizji roztaczanej przed inwestorami i opinią publiczną jeszcze w ubiegłym roku, kiedy słyszeliśmy, że już wkrótce będziemy tam spędzać czas, uczyć się i pracować.

O licznych problemach Mety z metawersum - np. tych dotyczących wyglądu platformy Horizon Worlds - pisaliśmy na łamach naszego serwisu na bieżąco. Wcześniej kolejnym wyzwaniem, jakie pojawiło się przed Metą, okazała się konkurencja ze strony Apple'a, który zaproponował swoje rozwiązanie do obsługi rzeczywistości mieszanej - Apple Vision Pro. O tym produkcie również można przeczytać w CyberDefence24.pl .

Reklama

Czytaj też

Subskrypcja na wirtualny świat

Abonament w miesięcznej wersji ma kosztować 7,99 dolarów, a w wersji rocznej - 59,99, czyli jak w niemal wszystkich usługach cyfrowych premiowane jest długotrwałe zaangażowanie. Z usługi będą mogli korzystać posiadacze gogli do obsługi VR: Quest 2, Quest Pro i nadchodzącej wersji Quest 3.

Czytaj też

Zmonetyzować starania

Meta nie zarobiła do tej pory na swoim zaangażowaniu w wirtualną rzeczywistość, dlatego - o czym także pisaliśmy na naszych łamach - koncern przerzucił się na sztuczną inteligencję, która ma być zarazem narzędziem dla wzmocnienia morale pracowników, zdemobilizowanych ogromnymi redukcjami kadr i paraliżem decyzyjnym w firmie.

Zuckerberg oficjalnie z metawersum nie rezygnuje, a sztuczna inteligencja ma być „kluczem do odblokowania" go. Nowa usługa abonamentowa z pewnością zaś jest kluczem do zwiększenia przychodów - a tego Meta potrzebuje bardziej, niż czegokolwiek innego.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze