Reklama

Technologie

Coursera wzmacnia swoją obecność w Polsce. Udostępnia 4,9 tys. kursów w języku polskim oraz nowe funkcje AI

Szef Coursery Jeff Maggioncalda prezentuje nowości na platformie
Szef Coursery Jeff Maggioncalda prezentuje nowości na platformie
Autor. materiały prasowe

Coursera ogłosiła nowe inicjatywy, ułatwiające dostęp do kursów online w Polsce. Międzynarodowa platforma edukacyjna po raz pierwszy wprowadza do swojej bazy treści edukacyjne w języku polskim oraz funkcje oparte na sztucznej inteligencji, co uczni naukę w internecie bardziej spersonalizowaną i interaktywną.

Artykuł sponsorowany

Nową wizję rozwoju cyfrowej edukacji w oparciu o AI zaprezentował w Polsce szef Coursery Jeff Maggioncalda, który przyleciał do naszego kraju. Wydarzenie odbyło się w Centralnym Domu Technologii w Warszawie.

Coursera posiada obecnie w Polsce ponad 711 tys. zarejestrowanych uczniów i odnotowała do tej pory półtora miliona zapisów na kursy prowadzone na platformie. Teraz znacznie zwiększy swoje zaangażowanie na polskim rynku.

„Polska stara się dywersyfikować swoją gospodarkę i ma ambicje bycia liderem cyfryzacji” – mówi Jeff Maggioncalda. „Naszym celem jest udostępnienie wysokiej jakości edukacji każdemu, bez względu na język, jakim się posługuje. Nasza nowa inicjatywa stanowi ważny krok w tym kierunku. Wykorzystaliśmy moc sztucznej inteligencji, aby przetłumaczyć ponad 4900 kursów na język polski, dając uczniom w Polsce bezprecedensowy dostęp do nauki i elastyczność w rozwijaniu umiejętności cyfrowej przyszłości” – dodaje.

Reklama

Jak zauważają eksperci Coursery, Polska zajmuje obecnie 24. miejsce wśród 27 państw członkowskich UE w Indeksie Gospodarki Cyfrowej i Społeczeństwa Cyfrowego DESI z 2022 roku. Coursera zamierza wypełnić zauważalną lukę w umiejętnościach cyfrowych polskich użytkowników. Według wskazanego indeksu DESI, tylko 43 proc. obywateli Polski w wieku od 16 do 74 lat może się pochwalić co najmniej podstawowymi kompetencjami cyfrowymi (w porównaniu do 54 proc. w całej Unii Europejskiej), a tylko 21 proc. ma umiejętności cyfrowe powyżej poziomu podstawowego.

Z kolei w raporcie przygotowanym przez platformę Coursera „2024 Global Skills Report”, opartym na danych pochodzących od ponad 148 milionów osób uczących się na platformie, Polska zajmuje 22. miejsce na świecie i 15. miejsce wśród krajów UE.

„Wyniki te sugerują, że Polacy uczący się na platformie Coursera, mając możliwość zdobycia kluczowych umiejętności w zakresie technologii, biznesu i nauki o danych, są w stanie osiągać dużo lepsze wyniki” – zaznacza Jeff Maggioncalda.

Czytaj też

Nowe funkcje od Coursery

Coursera uruchomiła właśnie ponad 4,9 tys. kursów dostępnych w języku polskim, w tym jedne z najpopularniejszych zajęć, takich jak „Introduction to Statistics” Uniwersytetu Stanforda, „Brand Management: Aligning Business, Brand and Behaviour” University of London oraz „Learning How to Learn” Deep Teaching Solutions. Uczestnicy kursów mogą uzyskać dostęp do lektur, napisów do filmów z wykładów, quizów, ocen, instrukcji wzajemnej oceny i podpowiedzi do dyskusji - wszystko w języku polskim.

Reklama

Platforma uruchomieniła również Akademię GenAI, która oferuje podstawowe umiejętności i programy edukacyjne dla kadry kierowniczej z najlepszych uniwersytetów i firm, w tym Microsoft, Stan-ford Online, Vanderbilt University, DeepLearning.AI, Google Cloud i AWS.

Dodatkowo użytkownicy mogą skorzystać z wirtualnego asystenta opartego na sztuczną inteligencję, który zapewnia spersonalizowane informacje zwrotne, odpowiada na pytania i podsumowuje wykłady wideo oraz inne zasoby.

Jednocześnie wtyczka Coursera ChatGPT zapewnia ulepszone, spersonalizowane treści w katalogu Coursery, umożliwiając uczniom korzystającym z GPT-4 szybkie polecanie treści i referencji, które pomogą im rozwinąć umiejętności w danym temacie lub dziedzinie kariery.

Nowe narzędzia pozwalają również tworzyć kursy, które są wspomagane przez sztuczną inteligencję. Narzędzie do tworzenia kursów oparte na sztucznej inteligencji automatycznie generuje treści, w tym strukturę kursu, opisy, lektury, zadania i słowniczki. Firmy i placówki edukacyjne mogą korzystać z tej funkcji do tworzenia prywatnych treści, wykorzystując swoich wewnętrznych ekspertów do tworzenia niestandardowych kursów i łączenia ich z rekomendowanymi treściami od partnerów Coursery. Funkcja ta jest obecnie testowana przez wybranych klientów.

Według raportu Coursera 2023 Learner Outcomes Report, 77 proc. uczniów na całym świecie uzyskuje korzyści zawodowe, a 95 proc. korzyści osobiste z nauki przy pomocy platformy Coursera.

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze