Reklama

Strefa Samsung

Smartfony dla służb. Etapy procesu wdrażania technologii MCPTT

W jaki sposób służby ratownicze mogą korzystać ze smartfona, by ułatwić sobie pracę?
W jaki sposób służby ratownicze mogą korzystać ze smartfona, by ułatwić sobie pracę?
Autor. Paul Chambers/ Unsplash

Funkcja MCPTT (ang. Mission Critical Push-to-Talk) pomaga służbom ratowniczym zapewnić większą mobilność i wspomaga w niesieniu pomocy potrzebującym. Tłumaczymy, dlaczego warto skorzystać z technolog MCPTT.

Reklama

Artykuł sponsorowany

Wyeliminowanie problemów związanych z interoperacyjnością jest możliwe. Dużą rolę odgrywa tu system MCPTT, którego funkcjonowanie może istotnie pomóc służbom na wielu polach, a jego zalety opisaliśmy na łamach CyberDefence24.pl w ostatnim tekście .

Reklama

Czytaj też

Reklama

Służby ratunkowe i specjalistyczny sprzęt

Służby ratunkowe mogą korzystać ze telefonu Samsung Galaxy Xcover FieldPro . Za sprawą „zaadoptowanego” w smartfonie przycisku „Push-to-Talk", można używać sprzętu w podobny sposób, jak to ma miejsce w przypadku „tradycyjnego” radiotelefonu. Z kolei aparat XCover FieldPro – wyposażony w przycisk „ranny ratownik", pozwala na nawiązanie komunikacji w trybie natychmiastowym oczywiście w stworzonej wcześniej infrastrukturze sieciowej.

Dlaczego warto przejść na technologię MCPTT? Umożliwia ona bezpieczne przesyłanie wiadomości tekstowych, filmów, zdjęć, plików, wiadomości e-mail i komunikatów głosowych, a to wszystko dzieje się za pomocą wytrzymałego, zaprojektowanego od podstaw smartfona oraz dedykowanej infrastruktury sieciowej. Tym samym, praca ratowników staje się bardziej komfortowa i daje większe możliwości wykorzystania technologii, a odpowiedni sprzęt pozwala skupić się na tym, co naprawdę ważne czyli np. ratowaniu życia i zdrowia ludzkiego.

Czytaj też

Wytyczne dla służb

Wdrożenie MCPTT wymaga podzielenia tego procesu na etapy. Potrzebne jest do tego dobre przygotowanie i zaplanowanie, począwszy od zidentyfikowania potrzeb całego personelu, związanych z łącznością mobilną.

Konieczna będzie także ocena potrzeby posiadania innych urządzeń sieciowych oraz określenie zadań danych osób w zespole. Wśród pytań, na które powinna paść odpowiedź, znajdują się np. „czy pracownicy z pierwszej linii nie potrzebują smartwatchy lub innych urządzeń z rodziny internetu rzeczy?” lub „Czy można wycofać komputery stacjonarne/ laptopy i zastąpić je wydajnymi urządzeniami mobilnymi?”.

Na „liście kontrolnej” do wdrożenia technologii MCPTT powinny znaleźć się następujące punkty:

  • określenie, czy obecny system LMR (LMR "Land Mobile Radio", czyli radiokomunikacja naziemna, która jest używana przez służby ratunkowe, policję, straż pożarną i inne agencje bezpieczeństwa publicznego do komunikacji między różnymi pojazdami i stacjami naziemnymi) może współpracować z urządzeniami MCPTT, czy wymagana jest ich wymiana lub częściowe zastąpienie;
  • ocena podmiotów oferujących usługi integracji LTE/LMR, sprawdzenie kosztów i przetestowanie takiej operacji;
  • ocena możliwości zastosowania nowych, służbowych smartfonów z systemem MCPTT;
  • dostosowanie funkcji urządzeń mobilnych do potrzeb operacyjnych;
  • zaktualizowanie polityki i procedur komunikacyjnych pod system MCPTT;
  • dokonanie oceny wykorzystywanego obecnie oprogramowania, by określić możliwości realizowania poszczególnych funkcji;
  • uwzględnienie konieczności ładowania smartfonów;
  • ocena zapotrzebowania na dodatkowe akcesoria;
  • dokonanie wdrożenia narzędzi z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania urządzeń, ich aktualizacji, skutecznego blokowania i kasowania danych po utracie lub kradzieży urządzenia, mając na względzie aspekty cyberbezpieczeństwa i zarządzania.
Reklama

Komentarze

    Reklama