Strefa Samsung
Bezpieczny smartfon. Ważna rola producenta
Odpowiedzialność producentów sprzętu elektronicznego za ochronę konsumentów nie kończy się z momentem, gdy smartfon trafia do rąk użytkowników – to jedna z głównych zasad wyznawanych przez Samsunga. Firma dba o to, by każdy klient był chroniony na tym samym poziomie, niezależnie od tego czy korzysta z najnowszego sprzętu czy starszego urządzenia.
Jeszcze nie tak dawno troska o bezpieczeństwo naszych telefonów obejmowała głównie chęć zapobiegania ich kradzieży. Skupialiśmy się na tym, aby urządzenie nie trafiło w niepowołane ręce; aby go czasem nie zgubić. To przede wszystkim zaprzątało nam głowę.
Popularność zyskiwały również narzędzia do ograniczania dzieciom i młodzieży dostępu do treści nieodpowiednich dla ich wieku. Rodzice często starali się zachować czujność i monitorowali aktywność pociech w sieci.
Czytaj też
Cyfryzacja. Dwa główne czynniki
Jednak galopujący rozwój technologii sprawił, że obecnie telefony stały się zdecydowanie czymś więcej niż tylko praktycznymi narzędziami do komunikacji. Powszechnie wykorzystujemy je do różnych zadań: od połączeń głosowych, przez rozrywkę, realizowanie obowiązków służbowych, operowanie finansami, po przechowywanie dokumentów w formie cyfrowej.
Cały proces gwałtownie przyspieszył w efekcie wybuchu pandemii COVID-19. Wówczas cyfryzacja zyskała wielki impuls, ogarniając kolejne obszary naszego codziennego życia. Efekt?
Czytaj też
Komputer i portfel w jednym
Urządzenia mobilne stały się jednym z kluczowych narzędzi w naszych rękach. To dzięki nim w czasie izolacji i powszechnego kryzysu zdrowotnego byliśmy w stanie zachować ciągłość zawodową (praca zdalna), wykonywać codzienne obowiązki (zakupy online, bankowość internetowa), korzystać ze świadczeń (zdalne wizyty u lekarzy) i np. utrzymywać kontakt z bliskimi (wideo połączenia).
Można więc stwierdzić, że urządzenia mobilne, w tym smartfony, stały się dla nas narzędziami, które łączą możliwości komputera stacjonarnego z portfelem cyfrowym. To pokazuje jak ważna jest ich ochrona.
Czytaj też
Zaufanie – punkt wyjścia
Zaufanie jest tutaj kluczowe, a buduje się je poprzez współpracę.
"Praktycznym przykładem może być Samsung i kooperacja z naukowcami oraz etycznymi hakerami (ang. white hat) w ramach programu >>Mobile Security Rewards<<. Dzięki temu udało się rozwinąć wiele praktyk dotyczących bezpieczeństwa" – wskazuje Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsungu.
Mowa tu nie tylko o oprogramowaniu, ale również o monitorowaniu półprzewodników i innych komponentów czy aplikacji, znajdujących się na urządzeniach.
Czytaj też
Ochrona taka sama dla każdego
Nasza świadomość – jako użytkowników – stale rośnie. Z tego względu w ostatnim czasie popularność zyskują nowe metody zabezpieczeń. Wystarczy wspomnieć o np. kodach PIN, odciskach palców czy kluczach kryptograficznych.
Nie każdy decyduje się na regularne kupowanie nowego modelu swojego urządzenia, który będzie miał fabrycznie zainstalowane najnowsze zabezpieczenia. Wielu użytkowników przez lata korzysta z jednego sprzętu, dopóki działa on sprawnie.
Aby również oni mogli czuć się bezpiecznie, producenci – jak Samsung – regularnie wydają aktualizacje oprogramowania. Każdy klient powinien być chroniony na tym samym poziomie, niezależnie od tego czy korzysta z najnowszego sprzętu czy starszego urządzenia.
Samsung cały czas stara się nie tylko podnosić komfort korzystania z jego produktów, ale przede wszystkim dba o ich bezpieczeństwo oraz prywatność użytkowników. Zdaniem firmy, odpowiedzialność branży za ochronę konsumentów nie kończy się z momentem, gdy dany smartfon lub inne urządzenie trafia do rąk użytkowników.
Samsung Polska jest partnerem głównym serwisu CyberDefence24.pl.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany