Bezpieczny smartfon. Ważna rola producenta

Odpowiedzialność producentów sprzętu elektronicznego za ochronę konsumentów nie kończy się z momentem, gdy smartfon trafia do rąk użytkowników – to jedna z głównych zasad wyznawanych przez Samsunga. Firma dba o to, by każdy klient był chroniony na tym samym poziomie, niezależnie od tego czy korzysta z najnowszego sprzętu czy starszego urządzenia.
Jeszcze nie tak dawno troska o bezpieczeństwo naszych telefonów obejmowała głównie chęć zapobiegania ich kradzieży. Skupialiśmy się na tym, aby urządzenie nie trafiło w niepowołane ręce; aby go czasem nie zgubić. To przede wszystkim zaprzątało nam głowę.
Popularność zyskiwały również narzędzia do ograniczania dzieciom i młodzieży dostępu do treści nieodpowiednich dla ich wieku. Rodzice często starali się zachować czujność i monitorowali aktywność pociech w sieci.
Cyfryzacja. Dwa główne czynniki
Jednak galopujący rozwój technologii sprawił, że obecnie telefony stały się zdecydowanie czymś więcej niż tylko praktycznymi narzędziami do komunikacji. Powszechnie wykorzystujemy je do różnych zadań: od połączeń głosowych, przez rozrywkę, realizowanie obowiązków służbowych, operowanie finansami, po przechowywanie dokumentów w formie cyfrowej.
Cały proces gwałtownie przyspieszył w efekcie wybuchu pandemii COVID-19. Wówczas cyfryzacja zyskała wielki impuls, ogarniając kolejne obszary naszego codziennego życia. Efekt?
Komputer i portfel w jednym
Urządzenia mobilne stały się jednym z kluczowych narzędzi w naszych rękach. To dzięki nim w czasie izolacji i powszechnego kryzysu zdrowotnego byliśmy w stanie zachować ciągłość zawodową (praca zdalna), wykonywać codzienne obowiązki (zakupy online, bankowość internetowa), korzystać ze świadczeń (zdalne wizyty u lekarzy) i np. utrzymywać kontakt z bliskimi (wideo połączenia).
Można więc stwierdzić, że urządzenia mobilne, w tym smartfony, stały się dla nas narzędziami, które łączą możliwości komputera stacjonarnego z portfelem cyfrowym. To pokazuje jak ważna jest ich ochrona.
Zaufanie – punkt wyjścia
Zaufanie jest tutaj kluczowe, a buduje się je poprzez współpracę.
"Praktycznym przykładem może być Samsung i kooperacja z naukowcami oraz etycznymi hakerami (ang. white hat) w ramach programu >>Mobile Security Rewards<<. Dzięki temu udało się rozwinąć wiele praktyk dotyczących bezpieczeństwa" – wskazuje Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w Samsungu.
Mowa tu nie tylko o oprogramowaniu, ale również o monitorowaniu półprzewodników i innych komponentów czy aplikacji, znajdujących się na urządzeniach.
Ochrona taka sama dla każdego
Nasza świadomość – jako użytkowników – stale rośnie. Z tego względu w ostatnim czasie popularność zyskują nowe metody zabezpieczeń. Wystarczy wspomnieć o np. kodach PIN, odciskach palców czy kluczach kryptograficznych.
Nie każdy decyduje się na regularne kupowanie nowego modelu swojego urządzenia, który będzie miał fabrycznie zainstalowane najnowsze zabezpieczenia. Wielu użytkowników przez lata korzysta z jednego sprzętu, dopóki działa on sprawnie.
Aby również oni mogli czuć się bezpiecznie, producenci – jak Samsung – regularnie wydają aktualizacje oprogramowania. Każdy klient powinien być chroniony na tym samym poziomie, niezależnie od tego czy korzysta z najnowszego sprzętu czy starszego urządzenia.
Samsung cały czas stara się nie tylko podnosić komfort korzystania z jego produktów, ale przede wszystkim dba o ich bezpieczeństwo oraz prywatność użytkowników. Zdaniem firmy, odpowiedzialność branży za ochronę konsumentów nie kończy się z momentem, gdy dany smartfon lub inne urządzenie trafia do rąk użytkowników.
Samsung Polska jest partnerem głównym serwisu CyberDefence24.pl.
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany