Social media
Reklamy polityczne na platformach Mety. Mamy komentarz firmy
Opublikowany w trzecim tygodniu kwietnia raport AI Forensics w sprawie obsługi reklam politycznych przez Metę wywołał sporo kontrowersji. Sama firma uważa jednak, że dokument nie do końca jest zgodny ze stanem faktycznym.
O sprawie moderacji reklam politycznych przez Metę na podległych przedsiębiorstwu platformach pisaliśmy na łamach CyberDefence24 w poprzednim tygodniu. Opublikowany przez AI Forensics raport dotyczący tej sprawy stwierdzał, że gigant podjął działania moderatorskie w stosunku do mniej niż 5 proc. materiałów, które nie były oznaczone jako polityczna reklama. 60 proc. reklam miało również nie spełniać wytycznych moderacji dotyczących tego typu materiałów.
W efekcie, według dokumentu, mieli na tym korzystać zarówno scammerzy, jak i rosyjska dezinformacja. Materiały od oszustów miały dotrzeć do 128 mln użytkowników, zaś prorosyjskie reklamy od sierpnia 2023 do marca 2024 miało widzieć 38 mln osób we Francji i Niemczech.
Czytaj też
Mamy komentarz Mety ws. raportu AI Forensics
W odpowiedzi na prośbę redakcji CyberDefence24 o skomentowanie raportu, Biuro Prasowe Meta przekazało, że AI Forensics nie uwzględniło proaktywnej moderacji prowadzonej przez przedsiębiorstwo, zaś wspomniane w dokumencie reklamy zostały już wyłączone.
„Raport nie uwzględnia 430 tys. reklam, które proaktywnie odrzuciliśmy w UE między lipcem a grudniem ubiegłego roku. Nie tylko wypacza to wyniki procentowe, ale także definicja reklamy politycznej stosowana w tym zewnętrznym modelu nie jest spójna z naszą polityką” – czytamy w odpowiedzi.
Czytaj też
Sieć Doppelganger. „Blokujemy tysiące aktywności”
Meta odniosła się również do kwestii sieci Doppelganger, która została wspomniana w raporcie. Przedsiębiorstwo od jej ujawnienia w 2022 roku cały czas zajmuje się wykrywaniem i eliminacją kont oraz stron, które mają powiązania z tymi kampaniami.
„Badamy, zakłócamy i blokujemy dziesiątki tysięcy aktywności powiązanych z tą siecią. Obejmuje to wszystkie strony cytowane w tym raporcie, z których prawie wszystkie zostały usunięte w ciągu kilku godzin od utworzenia reklam” – przekazało nam biuro prasowe firmy.
Dodatkowo, Meta o aktywnościach związanych z siecią Doppelganger informowała w kwartalnych raportach o zagrożeniach, wskazując jednocześnie, że kampaniom tego typu coraz trudniej jest przebić się do publiczności, co ma się pokrywać z ustaleniami rządu Francji. Zapewniono również o stałej, najwyższej gotowości zespołów do monitorowania zmian w tej sieci.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].