Reklama

Social media

Reklamy polityczne na platformach Mety. Mamy komentarz firmy

Opublikowany przez AI Forensics raport dot. reklam politycznych obsługiwanych przez Metę doczekał się komentarza ze strony samego przedsiębiorstwa. Co konkretnie odpowiedziała firma?
Opublikowany przez AI Forensics raport dot. reklam politycznych obsługiwanych przez Metę doczekał się komentarza ze strony samego przedsiębiorstwa. Co konkretnie odpowiedziała firma?
Autor. Mariia Shalabaieva/Unsplash

Opublikowany w trzecim tygodniu kwietnia raport AI Forensics w sprawie obsługi reklam politycznych przez Metę wywołał sporo kontrowersji. Sama firma uważa jednak, że dokument nie do końca jest zgodny ze stanem faktycznym.

O sprawie moderacji reklam politycznych przez Metę na podległych przedsiębiorstwu platformach pisaliśmy na łamach CyberDefence24 w poprzednim tygodniu. Opublikowany przez AI Forensics raport dotyczący tej sprawy stwierdzał, że gigant podjął działania moderatorskie w stosunku do mniej niż 5 proc. materiałów, które nie były oznaczone jako polityczna reklama. 60 proc. reklam miało również nie spełniać wytycznych moderacji dotyczących tego typu materiałów.

W efekcie, według dokumentu, mieli na tym korzystać zarówno scammerzy, jak i rosyjska dezinformacja. Materiały od oszustów miały dotrzeć do 128 mln użytkowników, zaś prorosyjskie reklamy od sierpnia 2023 do marca 2024 miało widzieć 38 mln osób we Francji i Niemczech.

Czytaj też

Reklama

Mamy komentarz Mety ws. raportu AI Forensics

W odpowiedzi na prośbę redakcji CyberDefence24 o skomentowanie raportu, Biuro Prasowe Meta przekazało, że AI Forensics nie uwzględniło proaktywnej moderacji prowadzonej przez przedsiębiorstwo, zaś wspomniane w dokumencie reklamy zostały już wyłączone.

„Raport nie uwzględnia 430 tys. reklam, które proaktywnie odrzuciliśmy w UE między lipcem a grudniem ubiegłego roku. Nie tylko wypacza to wyniki procentowe, ale także definicja reklamy politycznej stosowana w tym zewnętrznym modelu nie jest spójna z naszą polityką” – czytamy w odpowiedzi.

Czytaj też

Reklama

Sieć Doppelganger. „Blokujemy tysiące aktywności”

Meta odniosła się również do kwestii sieci Doppelganger, która została wspomniana w raporcie. Przedsiębiorstwo od jej ujawnienia w 2022 roku cały czas zajmuje się wykrywaniem i eliminacją kont oraz stron, które mają powiązania z tymi kampaniami.

Badamy, zakłócamy i blokujemy dziesiątki tysięcy aktywności powiązanych z tą siecią. Obejmuje to wszystkie strony cytowane w tym raporcie, z których prawie wszystkie zostały usunięte w ciągu kilku godzin od utworzenia reklam” – przekazało nam biuro prasowe firmy.

Dodatkowo, Meta o aktywnościach związanych z siecią Doppelganger informowała w kwartalnych raportach o zagrożeniach, wskazując jednocześnie, że kampaniom tego typu coraz trudniej jest przebić się do publiczności, co ma się pokrywać z ustaleniami rządu Francji. Zapewniono również o stałej, najwyższej gotowości zespołów do monitorowania zmian w tej sieci.

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze