Social media
Wybory do Parlamentu Europejskiego. Meta będzie walczyła z dezinformacją i oszustwami AI
Meta stworzy zespół ds. walki z dezinformacją i nadużyciami sztucznej inteligencji w związku ze zbliżającymi się wyborami do Parlamentu Europejskiego.
Meta (właściciel takich serwisów, jak Facebook, Instagram, WhatsApp, Threads) w związku z czerwcowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego stworzy zespół, który będzie zajmował się walką z dezinformacją i nadużyciami generatywnej sztucznej inteligencji. Bezpośrednią przyczyną takiej decyzji mają być obawy o wpływ treści generowanych przez AI (wprowadzających w błąd) na proces wyborczy – informuje Reuters.
„W miarę zbliżania się wyborów uruchomimy Centrum Operacji Wyborczych, aby w czasie rzeczywistym identyfikować potencjalne zagrożenia i wprowadzać środki zaradcze” – oświadczył Marco Pancini, szef ds. UE w Meta.
Na zwalczaniu dezinformacji mają skoncentrować się analitycy danych, badań, operacji, polityki treści i zespoły prawne, a ich celem ma być przeciwdziałanie operacjom wywierania wpływu oraz ryzyku, jakie powodują fałszywe treści wygenerowane przez AI (np. deepfake wideo czy audio).
Meta już teraz współpracuje z 26 organizacjami fact-checkingowymi w UE (w tym np. z polskim Stowarzyszeniem Demagog). Kolejnymi partnerami mają być NGO’sy z Bułgarii, Słowacji i Francji.
Wybory do Parlamentu Europejskiego odbędą się w Europie między 6 a 9 czerwca, a w Polsce - w niedzielę 9 czerwca 2024 roku.
Czytaj też
Zwolnienia w zespole ds. dezinformacji
Co ciekawe, zaledwie w lipcu ub.r. informowaliśmy, że Meta dokonała cięć w swoich zespołach zajmujących się dezinformacją i obserwacją kampanii trolli na swoich platformach. Na przestrzeni kilku miesięcy zwolniono co najmniej kilka osób odpowiadających za przeciwdziałanie szerzeniu fake newsów w sieci.
Wygląda zatem na to, że teraz zdecydowano się podjąć krok odwrotny i „zmobilizować” różne zespoły, aby włączyły się w przeciwdziałanie dezinformacji.
Czytaj też
Oznaczenie reklam politycznych
W listopadzie ub.r. Meta ogłosiła, że zamierza wprowadzić oznaczanie reklam politycznych, które korzystają z obrazów wygenerowanych przez narzędzia sztucznej inteligencji. Powodem takiej decyzji są z kolei amerykańskie wybory prezydenckie, które odbędą się jesienią 2024 roku.
/NB
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].