Reklama

Social media

Nie ma życia bez apki. Wydatki konsumentów na aplikacje mobilne sięgnęły w 2021 roku 170 mld dolarów

Fot. Domena publiczna
Fot. Domena publiczna

W sklepach z aplikacjami wydano globalnie o 19 proc. więcej w 2021 roku niż w poprzednim, a liczba pobrań wzrosła o 5 proc. - do 230 mld dol. - wynika z niedawno opublikowanego raportu App Annie „State of Mobile 2022”, który podsumowuje rynek aplikacji w iOS, Google Play i sklepach z aplikacjami na Androida innych firm w 2021 roku.

Liczba ta wzrosła o 19 proc. rok do roku, co stanowi spadek o zaledwie jeden punkt proc. w stosunku do tempa wzrostu, które firma podała w poprzednim raporcie rocznym. Za to obecnie konsumenci instalują więcej aplikacji niż kiedykolwiek - 230 miliardów zostało pobranych w 2021 roku, ustanawiając kolejny rekord.

Czytaj też

Konsumenci spędzają więcej czasu w aplikacjach

Wzrost pobierania apek jest napędzany głównie przez rynki wschodzące, takie jak Indie, Pakistan, Peru, Filipiny, Wietnam, Indonezja i Egipt. W niektórych przypadkach jest to nawet więcej czasu, jaki spędzają na oglądaniu telewizji.

Czytaj też

Raport odnotował, że przeciętny Amerykanin ogląda na przykład 3,1 godziny telewizji dziennie, ale w ciągu ostatniego roku spędzili 4,1 godziny na swoim urządzeniu mobilnym. I nie są przy tym największymi użytkownikami mobilnymi na świecie, bo na rynkach takich jak Brazylia, Indonezja i Korea Południowa w 2021 r. użytkownicy przekraczali 5 godzin dziennie w aplikacjach mobilnych.

Na 10 największych rynkach analizowanych w badaniu średni czas spędzony w aplikacjach przekroczył 4 godziny i 48 minut w 2021 r. - o 30 proc. więcej niż w 2019 r.

Najwięksi pochłaniacze czasu to aplikacje społecznościowe

Większość tego czasu spędzano w aplikacjach społecznościowych, fotograficznych i wideo, co stanowiło 7 na każde 10 minut spędzonych na telefonie komórkowym w ubiegłym roku. Te kategorie, wraz z aplikacjami rozrywkowymi, są również atrakcyjne dla użytkowników pokolenia Z, szczególnie w Stanach Zjednoczonych.

Zwiększony czas spędzany w aplikacjach miał bezpośredni wpływ na wydatki konsumentów. Na całym świecie utrzymujące się skutki pandemii COVID-19 zmusiły użytkowników do robienia zakupów, pracy, nauki, gier i rozrywki w domu w ciągu ostatniego roku.

Doprowadziło to do ogromnego wzrostu wydatków konsumenckich, podkreśla App Annie, ponieważ rynek ten sięgnął 43 mld dolarów w 2021 r., czyli 10,4 mld więcej niż w 2020 r. To wzrost o 30 proc. rok do roku - więcej niż średnia światowa.

Zakupy i nowości napędzają sprzedaż w aplikacjach

Czas spędzony w aplikacjach zakupowych osiągnął ponad 100 miliardów godzin spędzonych na całym świecie w 2021 r., co oznacza wzrost o 18 proc. rok do roku. Kraje o najszybszym wzroście to Indonezja, Singapur i Brazylia (odpowiednio 52, 46 i 45 proc.).

Czytaj też

Poza wydatkami konsumenckimi, które obejmowały płatne aplikacje, subskrypcje i zakupy w aplikacjach, szerszy rynek aplikacji mobilnych osiągnął w 2021 roku 295 miliardów dolarów, co stanowi wzrost o 23 proc. rok do roku. Oczekuje się, że w 2022 r. rynek ten wzrośnie do 350 miliardów dolarów dzięki dużym wydarzeniom, w tym igrzyskom olimpijskim w Pekinie.

Liczba nowych aplikacji mobilnych również wzrosła w 2021 r., ponieważ wydawcy wprowadzili na rynek 2 miliony nowych aplikacji i gier, co zwiększyło łączną liczbę aplikacji i gier - kiedykolwiek wydanych w App Store i Google Play - do ponad 21 milionów. Google Play stanowił również 77 proc. wszystkich nowych wydań w zeszłym roku, podczas gdy gry stanowiły 15 proc. wszystkich wydań w obu sklepach - zauważono w raporcie.

To był hit! Zwycięzcy w rankingu apek

W dokumencie wymieniono również najpopularniejsze aplikacje i gry na całym świecie oraz według poszczególnych krajów, zarówno pod względem pobrań, jak i wydatków konsumentów. Na całym świecie pięć najczęściej pobieranych aplikacji w 2021 r. to TikTok, Instagram, Facebook, WhatsApp i Telegram. Według wydatków konsumentów na liście znalazły się TikTok, YouTube, Tinder, Tencent Video, Disney+ i Tencent Video.

Czytaj też

Pod względem pobrań dominował Google (najlepsza aplikacja Google Meet), Meta (najlepsza aplikacja Instagram), ByteDance (najlepsza aplikacja TikTok), Microsoft (najlepsza aplikacja Microsoft Teams) i InShot (najlepsza aplikacja InShot). Pod względem wydatków konsumentów najlepsi wydawcy to Google, Match Group, Tencent, Disney i ByteDance.

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama

Komentarze

    Reklama