Reklama

Social media

Google Play poinformuje o danych zbieranych przez aplikacje

Fot. YouTube
Fot. YouTube

Google Play zapowiedział, że w jego sklepie Google Play deweloperzy będą musieli informować użytkowników, jakie dane o nich przetwarzają oferowane aplikacje. Sekcja „Bezpieczeństwo danych” będzie widoczna dla użytkowników od lutego 2022 roku, zaś udzielanie informacji stanie się obowiązkowe dla deweloperów od kwietnia.

W maju br. Google ogłosiło nowy wymóg sklepu Google Play, według którego aplikacje na Androida będą musiały szczegółowo opisywać sposób zbierania i wykorzystywania danych osobowych użytkowników.

Ochrona prywatności w aplikacjach

Zgodnie z planem w każdej aplikacji oferowanej w Google Play pojawi się sekcja o nazwie „Bezpieczeństwo danych”, w której użytkownik będzie mógł dokładnie prześledzić jakiego rodzaju dane na jego temat są gromadzone przez program.

Według Google w sekcji mają się znaleźć następujące informacje:

  • Jakie dane zbiera ich aplikacja, w tym „lokalizacja, kontakty, dane osobowe (np. imię i nazwisko, adres e-mail), informacje finansowe i inne”
  • Czy te dane są opcjonalne lub wymagane do korzystania z aplikacji
  • Czy aplikacja szyfruje przesyłane dane
  • Czy aplikacja została niezależnie sprawdzona „pod kątem zgodności z globalnym standardem bezpieczeństwa”

Od kwietnia obowiązkowo

Już teraz Google udostępnił deweloperom możliwość wprowadzenia wspomnianych danych do aplikacji za pomocą odpowiedniego formularza w konsoli Google Play.

Koncern zapowiada, że użytkownicy zobaczą sekcję „Bezpieczeństwo danych” w lutym 2022 r., zaś od kwietnia udzielanie informacji o danych użytkowników stanie się obowiązkowa dla wszystkich twórców i sprzedawców mobilnych programów oferowanych w Google Play.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot. Reklama

 

Reklama
Reklama

Komentarze