Reklama

Polityka i prawo

Nowa usługa w mObywatelu. Ułatwienie dla przedsiębiorców

Aplikacja mObywatel ma teraz przydatne funkcje dla przedsiębiorcy
Aplikacja mObywatel ma teraz przydatne funkcje dla przedsiębiorcy
Autor. Luis Villasmil/ Unsplash

W aplikacji mObywatel pojawiła się nowa usługa, która ma stanowić znaczne ułatwienie dla przedsiębiorców. Co zyskają dzięki funkcji „Firma”?

Aplikacja mObywatel posiada szereg funkcji, które umożliwiają Polakom korzystanie z telefonu bez konieczności noszenia portfela z dokumentami poprzez np. potwierdzanie swojej tożsamości za pośrednictwem mDowodu czy mPrawa jazdy. Dostępne jest także zastrzeżenie PESEL (więcej o tym piszemy w tym materiale), sprawdzenie liczby punktów karnych, mandatów, eRecepty i wiele więcej.

Czytaj też

Reklama

Nowa funkcja dla przedsiębiorców

Teraz resort cyfryzacji chwali się nową usługą „Firma” w aplikacji mObywatel.

„W maju 2024 r. w aplikacji mObywatel 2.0 udostępniona została usługa Firma. Dzięki niej przedsiębiorca może w wygodny sposób przesłać dane do faktury do swoich kontrahentów oraz pobrać zaświadczenie o wpisie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)” – komentuje wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

YouTube cover video
Reklama

Za sprawą usługi „Firma” osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą będą mogły: pobrać zaświadczenie o wpisie w CEIDG w formacie PDF na swój telefon; udostępnić wybrane informacje (jak NIP czy REGON) lub komplet informacji do faktury wybranym przez siebie kanałem, np. przez SMS, e-mail lub komunikator; znaleźć dane swojej jednoosobowej działalności gospodarczej i sprawdzić ich poprawność.

Ma to znacznie usprawnić obieg informacji w sytuacjach biznesowych i urzędowych, a przekazanie danych, faktur czy okazanie zaświadczeń będzie łatwiejsze.

Czytaj też

Reklama

Aktualne informacje o przedsiębiorcy

Za pośrednictwem mObywatel użytkownik będzie miał również dostęp do aktualnych informacji w rejestrze CEIDG np. dotyczących statusu zawieszenia, wyrejestrowania działalności, oczekującej na rozpoczęcie itp.

Oprócz danych adresowych i kontaktowych widoczne będą także: kody PKD oraz dodatkowe kody PKD, które definiują obszar działalności gospodarczej, dodatkowe stałe miejsca wykonywania działalności gospodarczej.

Użytkownik będzie mógł też poprawić lub zaktualizować dane w „Koncie Przedsiębiorcy” lub za pośrednictwem stron Biznes(.)gov(.)pl.

/NB

Czytaj też

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama