Reklama

Polityka i prawo

Google z zakazem reklamowania się w Rosji

Fot. Stock Catalog/Flickr/CC BY 2.0

Roskomnadzor, państwowy regulator mediów i internetu w Rosji, oskarżył YouTube’a o to, że „sieje dezinformację” dotyczącą wojny w Ukrainie. W efekcie urząd zakazał Google’owi (właścielowi serwisu) i jego platformom reklamowania się w Rosji.

Reklama

Roskomnadzor podał w komunikacie, że YouTube stał się "jedną z czołowych platform siejących dezinformację na temat przebiegu specjalnej operacji militarnej (tj. inwazji Rosji) na terytorium Ukrainy, co dyskredytuje (rosyjskie) siły zbrojne i Federację Rosyjską".

Reklama

Google został również oskarżony o cenzurowanie rosyjskich mediów państwowych, których kanały na YouTube'ie zostały zamknięte.

Czytaj też

Nie tylko zakaz reklamowania się

Reklama

Oprócz nałożenia na Google'a zakazu reklamy regulator zadecydował również, że wyszukiwarki rosyjskie będą musiały wyświetlać komunikat, że Google i jego platformy naruszają prawo obowiązujące w Rosji. Restrykcje mają obowiązywały tak długo, aż dostosuje się do przepisów rosyjskiego prawa.

Google nie skomentował sprawy.

Czytaj też

"Google na wojnie przeciwko Rosji"

Roskomnadzor zabiega o nałożenie na Google'a kary wysokości 8 mln rubli (ponad 91 tys. dol.) lub równowartości 20 proc. rocznych dochodów firmy w Rosji. Zarzuca YouTube'owi, że jest jedną z głównych platform zaangażowanych w "wojnę informacyjną" przeciw Rosji.

W marcu urząd ten ograniczył dostęp do serwisu Google News, oskarżając go o to, że umożliwia czytanie "fałszywych" informacji na temat rosyjskiej inwazji.

Wcześniej Roskomnadzor zablokował portal BBC News, a rosyjski sąd uznał Meta Platforms INC., firmę-matkę Facebooka i Instagrama, za medium "ekstremistyczne" i zakazał działalności tych serwisów społecznościowych. Ograniczony został też dostęp do Twittera.

Czytaj też

Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama