Technologie
Microsoft o awarii CrowdStrike: pomagamy w przywróceniu działania systemów
8,5 mln komputerów z systemem Windows zostało dotkniętych błędną aktualizacją CrowdStrike Falcon – wynika z informacji opublikowanych przez Microsoft. Według giganta, jest to mniej niż 1 proc. wszystkich urządzeń na świecie. „Szerokie skutki odzwierciedlają skalę zastosowania oprogramowania CrowdStrike w podmiotach krytycznych” – zauważa dostawca najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie.
W godzinach porannych 19 lipca, w wyniku publikacji błędnej aktualizacji przez CrowdStrike, doszło do globalnej awarii komputerów, która uniemożliwiała uruchomienie systemu Windows. Jak opisywaliśmy na naszych łamach, doprowadziła ona do gigantycznych utrudnień na lotniskach, w bankach, podmiotach rządowych czy telewizjach.
Czytaj też
Microsoft o piątkowej awarii. „Dotknął ekosystemu"
W sobotę 20 lipca do sprawy odniósł się wiceszef Microsoftu ds. bezpieczeństwa przedsiębiorstwa i systemów operacyjnych, David Weston. W informacji zamieszczonej na blogu giganta wyjaśnił, że firma jest w stałym kontakcie z CrowdStrike od początku całego incydentu.
„Rozumiemy zakłócenia, które spowodował ten problem w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstw i zwykłych ludzi. Naszym celem jest zapewnienie wsparcia technicznego w celu przywrócenia normalnego działania systemów” – wyjaśnił Weston.
Zaznaczył również, że pomimo iż nie jest to incydent Microsoftu, przedsiębiorstwo zajmuje się nim ze względu na dotknięcie jego ekosystemu.
Czytaj też
Takie incydenty są rzadkością
Według danych Microsoftu, awaria dotknęła 8,5 mln komputerów z systemem Windows na całym świecie. Gigant zaznacza, że jest to „mniej niż 1 proc. wszystkich urządzeń” z tym systemem.
„Aktualizacje programów mogą od czasu do czasu powodować zakłócenia. Awarie na taką skalę jak incydent z oprogramowaniem CrowdStrike są jednak rzadkością” – zaznaczono we wpisie.
Czytaj też
Współpraca z CrowdStrike, Google i Amazonem
Wynikiem współpracy giganta z Redmond z CrowdStrike w zakresie eliminacji skutków awarii są m.in. instrukcje dotyczące naprawy błędu, które zostały opublikowane na stronach Windowsa oraz twórców oprogramowania Falcon. W kontakcie z użytkownikami systemu operacyjnego mają być również „setki” pracowników Microsoftu.
Przedsiębiorstwo nie ogranicza się jedynie do powyższych metod. „Współpracujemy z Google Cloud Platform oraz Amazon Web Services w celu dzielenia się informacjami co do efektów awarii w branży” – przekazał David Weston we wpisie na blogu.
Najnowsze informacje co do awarii publikowane są również na Azure Status Dashboard.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].