Reklama

Social media

TikTok deklaruje gotowość na przepisy Aktu o usługach cyfrowych

Autor. Nordskov Media / Flickr

Platforma TikTok deklaruje, że wprowadziła zmiany pozwalające na zgodność z Aktem o usługach cyfrowych, którego przepisy obowiązują od 25 sierpnia. Ma być łatwiej zgłaszać nielegalne treści i uzyskiwać informacje o decyzjach moderacji.

Reklama

TikTok w przekazanym naszej redakcji w poniedziałek komunikacie deklaruje, że jest gotowy na przepisy Aktu o usługach cyfrowych - obowiązującego od piątku 25 sierpnia pakietu regulacyjnego, obejmującego wielkie platformy online . O najważniejszych zmianach, które wprowadza DSA, można przeczytać na CyberDefence24.pl m.in. tutaj .

Reklama

Chińska platforma już wcześniej wprowadziła szereg zmian, o których także pisaliśmy na naszych łamach - to m.in. informacje na temat reklam pojawiających się na platformie, a także dane dotyczące personalizacji i dostęp do API do celów badawczych .

Nowe funkcje TikToka

Aplikacja od poniedziałku oferuje kolejne funkcje mające - jak deklaruje TikTok - być wyrazem zgodności z Aktem o usługach cyfrowych. Są to:

Reklama
  • możliwość wysłania zgłoszenia nielegalnych treści przez użytkowników, która obejmuje również treści reklamowe. Przy zgłoszeniu będzie można zaznaczyć powód, a na liście możliwych przyczyn zgłoszenia TikTok umieścił mowę nienawiści, przestępstwa finansowe czy nękanie;
  • udostępnianie szczegółowych informacji na temat decyzji moderacyjnych. TikTok zadeklarował, że celem zgodności z DSA będzie udostępniał użytkownikom w Europie informacje „na temat szerszego zakresu decyzji dotyczących moderacji treści", w tym - dane na temat tego, czy decyzję podjął algorytm, czy człowiek. Przekazywana będzie też informacja o procesie odwoławczym;
  • możliwość wyłączenia personalizacji rekomendowanych treści. Tu TikTok zadeklarował, że użytkownicy zyskają wyjaśnienie mechanizmu działania systemu rekomendacji, a także opcję zresetowania swojego profilu i treści prezentowanych w personalizowanych sekcjach. Po takim działaniu będą tam wyświetlane treści popularne w danym regionie (region zamieszkania użytkownika) i z całego świata, a nie materiały proponowane na podstawie danych z aplikacji;
  • listy obserwowanych kanałów i znajomych będą porządkowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika - brak spersonalizowanych reklam dla osób w wieku od 13 do 17 lat.

Przejrzystość

TikTok zapowiedział, że celem zgodności z przepisami Aktu o usługach cyfrowych niebawem opublikuje pierwszy raport o przejrzystości swoich działań.

Podzielony na sekcje w zależności od kraju raport będzie zawierał - jak zapowiedziała platforma - informacje o użytkownikach w danym państwie i szczegółowe dane na temat moderacji treści na TikToku.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama
Reklama

Komentarze