Social media
Stowarzyszenie Demagog rusza z nową kampanią na rzecz walki z dezinformacją
Rusza nowa kampania informacyjna Stowarzyszenia Demagog „Nie bądź botem. Włącz myślenie!”, której celem jest wsparcie użytkowników internetu w walce z dezinformacją i fałszywymi wiadomościami oraz zwrócenie szerszej uwagi na ten problem. Redakcja CyberDefence24.pl jest patronem medialnym kampanii.
Kampania jest realizowana ze znanymi postaciami internetu, takimi jak Katarzyna Gandor, Marcin Napiórkowski (autor bloga Mitologia Współczesna), Joanna Gutral (autorka strony Zdrowa Głowa), a także Martinem Stankiewiczem i serwisem popularnonaukowym Crazy nauka.
"Chcemy wspomóc Was w codziennej walce z dezinformacją w sieci tak, abyście sami mogli skutecznie odróżnić, co jest faktem, a co fake newsem" - czytamy w poście opublikowanym na stronie Stowarzyszenia Demagog na Facebooku.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć od 25 października na stronie niebadzbotem.pl.
Co piąta młoda osoba nie zastanawia się nad rzetelnością informacji
Z badania "Krytyczny umysł" przeprowadzonego przez Demagoga wynika, że co piąta młoda osoba nie zastanawia się nad rzetelnością informacji znajdowanych w sieci.
Celem kampanii "Nie bądź botem. Włącz myślenie!" ma być edukacja społeczeństwa w zakresie weryfikacji informacji pozyskiwanych z internetu.
W ramach projektu, Demagog przygotował trzy materiały wideo promujące fact-checking, a także stronę internetową z poradami na temat krytycznego myślenia i umiejętności niezbędnych w weryfikacji informacji.
"Musimy podejmować świadome decyzje"
"W kampanii (...) chcemy podzielić się naszym doświadczeniem i wskazówkami tak, aby każdy mógł samodzielnie weryfikować docierające do nas informacje, włączyć krytyczne myślenie i nie działać bezrefleksyjnie" - komentuje prezeska Stowarzyszenia Demagog Małgorzata Kilian. "Musimy podejmować świadome decyzje oparte na faktach, nie emocjach" - dodała.
Kampania Demagoga potrwa do końca 2021 roku.
Serwis CyberDefence24.pl jest jednym z patronów medialnych projektu.
Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany