Reklama

Polityka i prawo

Wybory w USA. Google podejmuje decyzje ws. sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja wpłynie na przebieg kampanii wyborczej w USA w 2024 roku?
Czy sztuczna inteligencja wpłynie na przebieg kampanii wyborczej w USA w 2024 roku?
Autor. Clay Banks/Unsplash

Alphabet zapowiada ograniczenie zapytań dotyczących amerykańskich wyborów prezydenckich, na które mógłby odpowiadać chatbot Bard. To nie jedyna firma technologiczna podejmująca konkretne działania przed przyszłorocznymi wyborami w USA.

Reklama

Ustawiczny rozwój narzędzi sztucznej inteligencji sprawia, że obawy dotyczące ich wykorzystania do destabilizacji politycznej danego kraju, stają się coraz bardziej realne, o czym więcej pisaliśmy na łamach CyberDefence24 w tym tekście. W związku z powyższym coraz więcej firm technologicznych zaczyna podejmować działania zaradcze, mające na celu minimalizowanie negatywnych skutków tychże innowacji. Jedną z takich firm jest Alphabet (Google).

Reklama

Czytaj też

Reklama

Działania Google...

Firma Alphabet chce zwrócić większą uwagę na rolę, jaką chatboty AI mogą odegrać przy wyborach. We wtorek Google oświadczyło, że dokona ograniczeń pytań związanych z amerykańskimi wyborami prezydenckimi w swoim Bardzie. Ograniczenia zaczną obowiązywać od początku przyszłego roku – czytamy na stronie Agencji Reutera.

Czytaj też

... i innych firm

Działania w kontekście demokratycznych wyborów podejmują też inne Big Techy. W listopadzie Meta zapowiedziała wprowadzenie oznaczania reklam politycznych, wykorzystujących obrazy generowane przez sztuczną inteligencję.

Jak pisaliśmy w tym tekście, od nowego roku zarówno Facebook, jak i Instagram (należące do Mety – red.) mają wymagać od komitetów wyborczych, aby te umieszczały dodatkową informację na reklamach, które stworzono z pomocą AI.

Na temat wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji do celów kampanii wyborczych wypowiedziała się również amerykańska Federalna Komisja Wyborcza. Jak pisaliśmy w sierpniu, jej przedstawiciele rozpoczęli rozpatrywanie wniosku Public Citizen, w którym wzywano do zakazania komitetom wyborczym używania technologii deep fake w kampaniach wyborczych.

Najbliższe miesiące pokażą, czy za chęciami wprowadzania odpowiednich regulacji pójdą czyny, które realnie przyczynią się do poprawy jakości kampanii i bezpieczeństwa procesu wyborczego.

/MG

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:*[email protected].*

Reklama
Reklama

Komentarze