Polityka i prawo

Polska: transformacja w kierunku potęgi Internetu Rzeczy

Fot. Geralt/Pixabay
Fot. Geralt/Pixabay

We wtorek odbyło się czwarte wydarzenie w ramach Europejskiej Konferencji Biznesowej AI+IoT. Specjaliści z różnych czołowych przedsiębiorstw przedstawili kompleksowe spojrzenie na najnowsze trendy i osiągnięcia w branży inteligentnych domów i IoT, skupiając się na Polsce i na tym, jak krajowy rynek smart home przekształca się w potęgę IoT. Europejska Konferencja Biznesowa AI+IoT jest organizowana przez Tuya Smart, wiodącego dostawcę platform IoT, i obejmuje dziesięć różnych krajów, poprzez serię wydarzeń.

Amy Law, kierownik ds. rozwoju biznesu w Polsce w firmie Tuya Smart, przybliżyła uczestnikom polski rynek inteligentnych domów. Law zaprezentowała dane z najnowszego raportu Stowarzyszenia Cyfrowa Polska, z którego wynika, że w 2019 r. wartość rynku Internetu Rzeczy w Polsce wyniosła 2,2 mld USD, wykazując wzrost o 6,4% w stosunku do roku poprzedniego. Z raportu wynika, że na jedną osobę przypadają blisko trzy urządzenia podłączone do IoT.

Piotr Tarnowski, kierownik ds. produktu w firmie ORNO-POLSKA, oceniając obecną sytuację na polskim rynku inteligentnych domów zauważył obecność różnego rodzaju dostawców: firm, które posiadają szeroką gamę produktów, o różnych funkcjonalnościach, w wielu kategoriach oraz takich, które koncentrują się na zaawansowanej automatyce budynków komercyjnych. Pod względem segmentów rynku, na polskim gruncie dominują cztery odrębne grupy: zwykłe piloty, samodzielne inteligentne urządzenia, wbudowane systemy inteligentnego domu oraz systemy zarządzania budynkiem.

Zdaniem Roberta Orlewskiego, wiceprezesa S-Labs, przyszłość należy do automatyki domowej, czyli możliwości automatycznego sterowania urządzeniami i systemami w całym domu za pomocą jednego przycisku. Kluczowymi cechami stymulującymi automatykę domową są: rynek inteligentnych budynków mieszkalnych rozrasta się, ponieważ konsumenci odczuwają wyraźną potrzebę zapewnienia komfortu oraz optymalizacji zużycia energii, wody i ogrzewania. Konsumenci chcieliby dysponować prostym systemem do zarządzania codziennymi czynnościami, połączonym z ich domem, oraz mieć możliwość rozbudowy systemu o urządzenia dostosowane do ich zmieniających się potrzeb.

image

 

Źródło:
PAP

Komentarze

    Czytaj także