Reklama

Kolejny atak DDoS na system BLIK

System płatności Blik padł ofiarą ataku DDoS. Według operatora, prace nad przywróceniem normalnego działania mają już trwać. Co jednak zrobić z pieniędzmi, które pobrano z konta?
System płatności Blik padł ofiarą ataku DDoS. Według operatora, prace nad przywróceniem normalnego działania mają już trwać. Co jednak zrobić z pieniędzmi, które pobrano z konta?
Autor. Freepik.com. Licencja: https://www.freepik.com/legal/terms-of-use, https://support.freepik.com/s/article/Attribution-How-when-and-where

Obserwujemy zewnętrzny atak DDoS – poinformował w poniedziałek BLIK. Według oficjalnego komunikatu operatora, występują problemy z realizacją płatności za jego pośrednictwem. To już drugi przypadek w ostatnich dniach, gdy polski system płatności stał się celem takiej operacji.

W poniedziałek w godzinach popołudniowych nieznani sprawcy rozpoczęli atak DDoS na system płatności BLIK. Jak poinformowano w oficjalnym komunikacie opublikowanym na profilu operatora na Facebooku, ma on charakter zewnętrzny. Wskutek działań sprawców występują zakłócenia w realizacji płatności za pomocą Blika.

Czytaj też

Co robić przy utrudnieniach w płatności BLIK?

Komentarze osób korzystających z polskiego systemu wskazują, że jedną z oznak problemów jest pobranie środków z konta przy jednoczesnym odrzuceniu płatności. Według operatora, pieniądze powinny powrócić na konto „w najbliższym czasie”. Jeżeli tak się nie stanie, klienci powinni złożyć reklamację do banku, z którego wykonano transakcję.

„Jeśli (bank – red.) będzie potrzebował dodatkowych informacji, zapewne zwróci się drogą formalną do nas i integratora płatności, który podpisał umowę na obsługę transakcji” – czytamy w wyjaśnieniach operatora na Facebooku. Prace nad przywróceniem płynności działania mają już trwać.

Reklama

Kolejny DDoS w ostatnich dniach

Na naszych łamach w ramach specjalnego #CyberMagazynu opisywaliśmy, czym konkretnie jest atak DDoS. Generowanie sztucznego ruchu w celu zablokowania dostępności strony lub usługi z powodu wykorzystania wszystkich przydzielonych zasobów nie jest niestety nowością w przypadku BLIK-a.

Zaledwie dwa dni temu, w Dzień Wszystkich Świętych, system płatności padł ofiarą identycznego ataku. Jak wówczas informował wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski we wpisie na X (d. Twitter), celem była wtedy polska infrastruktura rozliczeniowa.

„Takie ataki zdarzają się regularnie i polskie służby w zdecydowanej większość przypadków je blokują tak, że użytkownicy nie odczuwają skutków” – wyjaśniał w sobotę wiceszef rządu.

Czytaj też

CyberDefence24.pl - Digital EU Ambassador

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Cyfrowy Senior. Jak walczy się z oszustami?

Komentarze

    Reklama