Opracowany przez Huawei z myślą o klientach biznesowych nowy system zarządzania bazami danych to wyzwanie rzucone zachodnim rywalom obecnym na chińskim rynku, takim jak Oracle - ocenia w środę agencja Reutera.
Nowy produkt koncernu nazywa się GaussDB, a jego działanie wspiera sztuczna inteligencja. System może być wykorzystywany lokalnie, jednak pozwala też na obsługę w chmurze.
Według agencji Reutera Huawei pracuje nad rozwojem swojego segmentu usług biznesowych, który obecnie przekłada się na około 10 proc. przychodów firmy. Jednocześnie wzrost ciągle notuje segment smartfonów chińskiego producenta, które zyskują na popularności na kurczącym się światowym rynku. Zdaniem agencji Huawei zdecydował się na krok w stronę produktów dla sektora biznesowego m.in. ze względu na problemy wynikające z napięć handlowych między USA a Pekinem, które dotykają przede wszystkim sektora sprzętu telekomunikacyjnego.
Firma konsultingowa IDC szacuje, że rynek oprogramowania do zarządzania usługami biznesowymi w chmurze w Chinach do 2023 roku osiągnie wartość 650 mln dolarów. W 2018 r. był on wart 105 mln dolarów, zapotrzebowanie na tego rodzaju produkty wciąż jednak rośnie - oceniają analitycy. Według nich Huawei jest największym graczem na lokalnym rynku, na którym ma jedną piątą udziałów; kolejną pozycję zajmuje pochodząca z USA firma VMware.
AK/PAP