Reklama

Nowość w WhatsAppie. Pojawią się alerty dotyczące zagrożeń

Meta ogłasza wprowadzenie nowego kanału wsparcia dla użytkowników WhatsAppa. W komunikatorze pojawi się oficjalny czat, na którym będą dostępne informacje o oszustwach czy nowościach.
Meta ogłasza wprowadzenie nowego kanału wsparcia dla użytkowników WhatsAppa. W komunikatorze pojawi się oficjalny czat, na którym będą dostępne informacje o oszustwach czy nowościach.
Autor. Asterfolio/Unsplash

Meta ogłasza uruchomienie nowego kanału wsparcia dla użytkowników. Osoby z Europy i Wielkiej Brytanii od 16 kwietnia będą mogły otrzymywać wiadomości dotyczące m.in. cyberzagrożeń. Udostępniony kanał nie będzie obowiązkowy dla wszystkich.

Cyberprzestępcy bardzo chętnie wykorzystują WhatsApp, który szyfruje wiadomości – jak opisywaliśmy na łamach CyberDefence24, w zeszłym roku w Hiszpanii policja aresztowała ponad 100 osób, które za pośrednictwem tegoż komunikatora wyłudzili ponad 900 tys. dol.

    Reklama

    WhatsApp pomoże rozpoznać oszustwo

    Właściciel Facebooka podejmuje działania, aby pomóc w ochronie przed cyberzagrożeniami. Z informacji przekazanych przez Metę wynika, że w komunikatorze ma się pojawić nowa funkcja wsparcia dla jego użytkowników. Będzie to specjalny, oficjalny czat WhatsApp, wyróżniony niebieską odznaką weryfikującą jego autentyczność.

    Co będzie można znaleźć na tymże kanale komunikacji? Obsługa będzie przekazywała użytkownikom za jego pośrednictwem informacje o aktualizacjach, nowo udostępnionych narzędziach czy ostrzeżenia dotyczące podejrzanych wiadomości oraz oszustw. W wiadomościach znajdą się również porady dotyczące zabezpieczeń konta oraz ustawień prywatności.

    Nie będzie jednak możliwe odpisywanie, jak również reagowanie na nie. 

      Reklama

      Wdrożenie potrwa kilka tygodni

      Istotnym elementem jest fakt, że wprowadzona nowość nie będzie obowiązkowa dla wszystkich. Przy pierwszym otwarciu oficjalnego czatu WhatsAppużytkownik zostanie zapytany o to, czy w dalszym ciągu chce otrzymywać za jego pośrednictwem wiadomości. Sama akceptacja też nie przesądza o tym na zawsze – w przypadku zmiany zdania, użytkownik będzie mógł czat zarchiwizować, zablokować lub w ogóle usunąć.

      Informacje udostępnione przez Metę wskazują, że pierwsi użytkownicy w Europie uzyskają dostęp do oficjalnego kanału komunikacji giganta w środę 16 kwietnia br. Jego docelowe wdrożenie, także na terenie Wysp Brytyjskich, ma potrwać według założeń do kilku tygodni.

        Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na:[email protected].

        Reklama
        Reklama

        Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?

        Materiał sponsorowany

        Komentarze

          Reklama