Reklama

Cyberbezpieczeństwo

Niemal połowa z nas zrezygnuje z korzystania ze strony, jeśli nie pozwoli nam użyć starego hasła

Autor. Mohammed Hassan / Pixabay

Niemal połowa (48 proc.) użytkowników stron internetowych wymagających logowania zrezygnuje np. z robienia zakupów, jeśli przy prośbie o zmianę hasła witryna poprosi ich o ustalenie nowego, które nie było wcześniej wykorzystywane - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Beyond Identity.

Jedna na cztery osoby dokonujące zakupów online jest w stanie natomiast porzucić koszyk zakupowy warty ponad 100 dolarów, jeśli przy kasie system sklepu poprosi o zmianę hasła do logowania w sklepie - czytamy w raporcie z ankiety.

Porzucanie koszyków ma jednak swoje granice - najwyższą kwotą, jaką respondenci byli w stanie "odpuścić", by nie doświadczać dodatkowych niedogodności, były 162 dolary do zapłaty za wybrane towary.

Królują media społecznościowe

Ponad połowa respondentów badania używa loginów przez media społecznościowe i usługi internetowe (takie jak Facebook, Google czy Twitter) do logowania w sklepach internetowych i na innych platformach.

Choć to wygodne, naraża konsumentów na wykorzystanie wielu dodatkowych danych osobowych do marketingu przez firmy, do których informacje te trafiają - logując się bowiem do innej usługi za pośrednictwem np. Facebooka przekazujemy jej bardzo wiele informacji, które zapisane są na naszym profilu w tym portalu. Informacje gromadzone przez media społecznościowe tymczasem znacznie wykraczają poza dane niezbędne do obsługi transakcji zakupowej czy rejestracji nowego użytkownika.

Ile razy przypominamy sobie hasło?

Według badania 36 proc. konsumentów dwukrotnie wpisuje hasło, jeśli go zapomni, zanim kliknie "resetuj" na stronie, na którą próbują się zalogować. 28 proc. badanych dokonuje tylko jednej próby, 22 proc. - trzech. 10 proc. wpisuje różne kombinacje haseł tak długo, aż system nie zablokuje im tej możliwości, a 4 proc. resetuje zapomniane hasło od razu.

50 proc. badanych po resecie tworzy całkowicie nowe hasło, wymyślając je samodzielnie. 37 proc. do stworzenia nowego hasła wykorzystuje usługę generowania ich, np. w przeglądarce internetowej.

12 proc. wykorzystuje wariacje starego hasła, zmieniając np. jedną literę czy cyfrę lub znak specjalny we wpisywanej frazie. Co zaskakujące, tylko 2 proc. korzysta z tego samego hasła, co wcześniej.

Chcemy być także bliżej Państwa - czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać - zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture.

Reklama
Reklama
Reklama