Reklama

Polityka i prawo

Eksperci: Najlepsze hasło to trzy przypadkowe słowa

Fot.: Dan Nelson on Unsplash
Fot.: Dan Nelson on Unsplash

Do stworzenia bezpiecznego hasła w komputerze wystarczą trzy zestawione ze sobą przypadkowe słowa – wynika z opinii ekspertów. Według analiz taka metoda chronienia tożsamości w sieci jest skuteczniejsza niż tworzenie skomplikowanego ciągu znaków.

Ochrona wrażliwych danych w sieci za pomocą odpowiednich haseł staje się coraz bardziej skomplikowana, jednak użytkownicy często lekceważą te zabezpieczenia i budują hasła, które mają być dla nich proste do zapamiętania.

Jak wynika z danych firm zajmujących się cyberbezpieczeństwem, wśród internautów najpopularniejsze hasła to „123456”, „qwerty”. „password” czy „hasło”.

Najlepsze trzy słowa

Zgodnie z najbardziej powszechnymi regułami i wymaganiami serwisów internetowych bezpieczne hasło powinno składać się z ciągu liter, cyfr oraz znaków specjalnych, a im ten ciąg jest dłuższy, tym lepiej.

Tymczasem nieco inne wnioski płyną z analiz opublikowanych obecnie przez National Cyber Security Center (NCSC), brytyjską instytucję zajmującą się bezpieczeństwem w sieci.

Eksperci ustalili, że wystarczające bezpieczeństwo zapewniają hasła składające się z trzech przypadkowych słów. Zgodnie z badaniami taka konstrukcja sprawia, że hasło jest stosunkowo łatwe do zapamiętania, a brak logicznego powiązania pomiędzy słowami to duży problem dla stosowanych przez cyberprzestępców narzędzi do łamania zabezpieczeń.

Według NCSC w wypadku stosowania tzw. randomizacji haseł z wykorzystaniem przypadkowych słów nie ma większego sensu zastępowania w nich np. niektórych liter cyframi. Chodzi o to, że algorytmy służące do łamania zabezpieczeń są w stanie przewidzieć tego typu metodę, w związku z tym cyberprzestępcy będą mieli ułatwione zadanie.

Eksperci zaznaczają przy tym, że zastosowanie trzech przypadkowych słów do zbudowania hasła powinno spełniać wymóg liczby przynajmniej ośmiu znaków w kluczu zabezpieczającym dane w konkretnym serwisie lub usłudze.


Chcemy być także bliżej Państwa – czytelników. Dlatego, jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]. Przyszłość przynosi zmiany. Wprowadzamy je pod hasłem #CyberIsFuture. 

image
Fot.: Reklama

 

Reklama

Komentarze

    Reklama