Biznes i Finanse
Samsung Electronics wśród pięciu najlepszych globalnych marek w 2022 roku
Przez dwa kolejne lata firma Samsung osiągnęła dwucyfrowy wzrost wartości marki. Tym samym została uznana za jedną z pięciu najlepszych marek na świecie. Jednym z argumentów były rozwiązania technologiczne oraz poszanowanie bezpieczeństwa i prywatności użytkowników.
Spółka Samsung Electronics została uznana za jedną z pięciu najlepszych globalnych marek w rankingu Best Global Brands 2022 przez Interbrand, globalną firmę konsultingową. Co roku ogłasza ona listę 100 najlepszych marek na świecie.
Wartość marki Samsung została oszacowana na 87,7 mld dolarów, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu z 74,6 mld dolarów w 2021 roku. Dało to firmie piąte miejsce w rankingu - od trzech lat pozostaje ono niezmienne.
Czytaj też
Argument: technologie i cyberbezpieczeństwo
Samsung jako marka został doceniony między innymi ze względu na:
- rozwiązanie Samsung Knox jako wyraz poszanowania dla bezpieczeństwa i prywatności użytkowników;
- współpracę z Google i Microsoft , która przyczyniła się do poprawy jakości łączności urządzeń i komunikacji użytkowników
- pionierską ścieżkę innowacji sieciowych w zakresie wirtualizacji i otwartości;
- rozwój branży 5G, dzięki wiodącemu na rynku portfelowi 5G – od RAN i Core po narzędzia do automatyzacji;
- inwestowanie w technologie nowej generacji i możliwości produkcyjne w celu zapewnienia stabilnych dostaw dla najnowocześniejszych zastosowań (np. budowa nowej linii produkcyjnej o wartości 17 mld dolarów w Teksasie);
- dostarczanie wiodących w branży innowacji półprzewodnikowych, które zwiększają wydajność produktu i efektywność energetyczną (pierwsza w branży masowa produkcja GAA 3 nm).
Skąd taki wynik?
Marka Samsung została doceniona za przywrócenie wcześniejszej efektywności finansowej firmy, które jest obecnie bliska poziomu sprzed pandemii, a także większego zapotrzebowania na układy pamięci ze względu na wzrost wykorzystania danych.
W 2021 roku wartość marki wzrosła o 20 proc. w porównaniu z 2020 rokiem i w tym roku kontynuuje ona dwucyfrowy wzrost. Marka po raz pierwszy weszła na listę 10 najlepszych w 2012 roku, zajmując dziewiątą pozycję, a co roku awansowała, osiągając szóste miejsce w 2017 roku i piąte w 2020 roku.
"Spółka Samsung Electronics odnotowała dwa kolejne lata dwucyfrowego wzrostu wartości marki, a wszystko to dzięki wsparciu ze strony naszych globalnych klientów" – skomentował YH Lee, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu w Samsung Electronics. "Odwdzięczamy się za to klientom w ten sposób, że wszyscy w firmie konsolidujemy wysiłki, by zapewnić im lepszą i bardziej satysfakcjonującą obsługę" - dodał.
Pod koniec 2021 roku spółka Samsung Electronics połączyła swój Wydział SET i utworzyła Wydział Device eXperience, by zwiększyć synergię między swoimi produktami. Uruchomiła również Customer eXperience-Multi Device Experience Center, by rozbudować możliwości łączenia wielu urządzeń.
Firma Samsung zintegrowała też SmartThings, tworząc ekosystem, który współpracuje z wieloma urządzeniami. SmartThings umożliwia również klientom maksymalne wykorzystanie możliwości urządzeń, a także produktów innych firm, które mogą już posiadać.
Powstało też Future Generation Lab firmy, które wspiera debatę na temat przyszłych przełomowych działań.
Oprócz innowacyjnych produktów opartych na doświadczeniach klientów, we wzroście marki ważną rolę odegrały rozwój zaawansowanych technologii i konsekwentne inwestowanie w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja (AI), 5G, motoryzacja i robotyka.
Najlepsze globalne marki Interbrand są notowane zgodnie z oceną wartości każdej z nich. Ocena jest wynikiem kompleksowej analizy wyników finansowych firmy, wpływu marki na zakupy klientów i jej konkurencyjności.
Czytaj też
Firma Samsung jest partnerem głównym serwisu CyberDefence24.pl.