Biznes i Finanse
Najcenniejsza firma świata. Apple zdetronizowane przez konkurenta
Microsoft ponownie stał się najwyżej wycenianą spółką na świecie. Duży udział w tym wyniku ma sztuczna inteligencja, na którą coraz mocniej stawia firma Billa Gatesa.
W czwartek Microsoft przegonił Apple. Wartość spółki Billa Gatesa wynosiła przez pewien czas 2,9 biliona dolarów (2,86 biliona podczas otwarcia amerykańskiej giełdy) z kolei firma zarządzana przez Tima Cooka była wyceniana na 2,88 biliona dolarów.
Czytaj też
Istotna zmiana
To pierwsza od 2021 roku sytuacja, kiedy Apple ustępuje w tej materii pola Microsoftowi, co pokazuje poniższy wykres:
„To było nieuniknione, że Microsoft przegoni Apple. Ten pierwszy rośnie szybciej i zyskuje więcej na rewolucji, którą przynosi AI” – powiedział jeden z analityków cytowanych przez Reuters.
Wiele wskazuje na to, że tym razem zmiana lidera nie jest chwilowa. Bycie beneficjentem rozwoju sztucznej inteligencji w dużej mierze wynika z faktu inwestowania Microsoftu w OpenAI. W 2019 roku firma Billa Gatesa przeznaczyła miliard dolarów na rozwój twórców ChatuGPT, na początku ubiegłego roku pisaliśmy o kolejnych inwestycjach w tę firmę, a także na włączanie technologii OpenAI do swoich produktów.
Czytaj też
Kłopoty Apple
Apple znajduje się w zgoła odmiennej sytuacji. Dużym problemem dla firmy założonej przez Steve’a Jobsa są pogarszające się wyniki sprzedaży iPhone«ów w Chinach. Jak pisaliśmy w tym tekście, tamtejszy rynek coraz mocniej stawia na rodzime produkty, a to sprawia, że Apple ze swoim flagowym produktem, znajduje się w odwrocie.
Warto wspomnieć, że w pierwszym tygodniu tego roku sprzedaż iPhone’a w Państwie Środka była o 30 proc. niższa, niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Czytaj też
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu.\*Piszcie do nas na: [email protected].\*
Haertle: Każdego da się zhakować
Materiał sponsorowany