Biznes i Finanse
Disney rezygnuje z działu rozwoju metawersum. Miał tylko 50 pracowników
Disney rozwiązuje dział rozwoju metawersum. To część planu restrukturyzacji firmy, która ma zmniejszyć zatrudnienie o ok. 7 tys. osób i sprawić, że Disneyowi łatwiej będzie skoncentrować się na priorytetach. W likwidowanym dziale pracowało tylko 50 osób.
Dział rozwoju metawersum w Disneyu miał zajmować się opracowywaniem nowych doświadczeń dla konsumentów i rozwojem storytellingu w uzupełnieniu o technologie wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości.
Według źródeł dziennika „Wall Street Journal" , Disney zrezygnował z jego utrzymywania, choć pracowało w nim zaledwie 50 osób. Ich zwolnienie to część szerszej restrukturyzacji, w ramach której Disney chce zredukować kadry o ok. 7 tys. osób w ciągu kolejnych dwóch miesięcy.
Szef zespołu ds. rozwoju metawersum Mike White zostanie w firmie. Zanim objął dowodzenie małym zespołem, był menedżerem ds. produktów konsumenckich. Jakie stanowisko obejmie po restrukturyzacji? Obecnie nie wiadomo.
Metawersum oddala się
Metawersum to świat łączący rzeczywistość wirtualną i realną , który po raz pierwszy został zapowiedziany w 2021 r. przez Marka Zuckerberga, prezesa Facebooka. Jego koncern w krótkim czasie zmienił nazwę na Meta – wskazując, że to właśnie nowy kierunek rozwoju stoi za rebrandingiem, a nie liczne skandale wizerunkowe, z którymi firma nie potrafiła sobie dłużej sprawnie radzić.
Wiele firm technologicznych, jak i tych z sektora rozrywki, podchwyciło wizję immersyjnej rzeczywistości, w której cyfrowe otoczenie ma tworzyć nowe sposoby konsumpcji treści, wchodzenia w interakcje z innymi osobami oraz nabywania dóbr. Disney był jedną z nich – szybko utworzył dział, który miał zająć się „tworzeniem całkowicie nowego paradygmatu tego, jak odbiorcy doświadczają i angażują się w opowieści".
Metawersum – co oczywiste – dla Disneya miało stać się sposobem nawiązania nowej relacji z odbiorcami, bo to właśnie sektor rozrywki, takiej jak filmy, seriale i gry pozwalał wizji nowego, cyfrowego świata na największe urealnienie. Plany obejmowały również zastosowanie technologii immersyjnych w słynnych parkach rozrywki Disneya. Nigdy jednak nie zostały wprowadzone w życie.
Kłopoty w krainie baśni
Disney nie radzi sobie dobrze finansowo i jak wskazuje „WSJ", jest pod dużą presją ze strony inwestorów, którzy chcą, aby firma dokonała cięć w zakresie tych działów, które nie są najważniejsze dla jej wydolności i funkcjonowania.
W lutym tego roku koncern ogłosił, że cięcia będą obejmowały zwolnienia ok. 7 tys. osób i zmniejszenie wydatków o ok. 5,5 mld dolarów.
Metawersum po raz kolejny zatem okazuje się mało atrakcyjne – na obecnym poziomie rozwoju nie oferuje konsumentom ani firmom możliwości rozwoju atrakcyjności produktów , które nakreślił w swojej wizji Mark Zuckerberg.
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].