Reklama

Social media

Zautomatyzowana moderacja usunęła 11 mln filmów wideo z YouTube'a

Fot. Ed6767/Wikipedia Commons/CC 4.0
Fot. Ed6767/Wikipedia Commons/CC 4.0

Zautomatyzowana moderacja w ciągu ostatnich trzech miesięcy usunęła z YouTube’a 11,4 mln nagrań wideo - poinformowała platforma, która w związku z pandemią drastycznie zmniejszyła nakłady pracy zespołu pracowników odpowiedzialnego za moderację.

Spośród 11,4 mln usuniętych pomiędzy początkiem kwietnia a końcem czerwca nagrań 10,8 mln zostało wskazanych jako treści naruszające regulamin platformy przez zautomatyzowane systemy moderacji - poinformowała należąca do Google'a firma.

Jak dodała spółka, zespół moderacji delegowany do sprawdzania, czy oznaczane przez sztuczną inteligencję jako nieregulaminowe treści istotnie powinny zostać usunięte z serwisu, podczas pandemii "miał znacznie zmniejszone możliwości pracy", w związku z czym YouTube zdecydowało się w całości postawić na automatyczne systemy moderacji. W rezultacie z platformy zostało usuniętych ponad dwa razy więcej filmów, niż w pierwszym kwartale tego roku - podaje serwis Cnet.

Zdaniem przedstawicieli YouTube'a zautomatyzowana moderacja okazała się szczególnie skuteczna w przypadku materiałów ekstremistycznych, bądź potencjalnie stanowiących zagrożenie dla dzieci. Liczba usuniętych nagrań tego typu wzrosła w drugim kwartale ponad trzykrotnie.

Spośród wszystkich usuniętych filmów, w przypadku 3,8 mln decyzję podjęto ze względu na bezpieczeństwo dzieci, 3,2 mln zostało usuniętych ze względu na spamerski bądź oszukańczy charakter, 1,7 mln - za ekspozycję treści pornograficznych lub nagości, 1,2 mln w związku z przedstawieniem przemocy, a 900 tys. za zachęcanie do niej.

Jedynie 382 tys. filmów wideo do moderacji zgłosili użytkownicy YouTube'a. 167 tys. zgłoszonych materiałów pochodziło od zaufanych moderatorów społecznych, 2,2 tys. - od organizacji pozarządowych, a 25 nagrań - od służb i administracji rządowej różnych państw. Trzy czwarte filmów poddanych moderacji zostało usuniętych z platformy, zanim odnotowały więcej niż 10 odsłon. 

Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama