Reklama

Armia i Służby

Cyberwojska testowane przez wrogów. Doświadczenie na całe życie

Gen. bryg. Karol Molenda dla CyberDefence24.pl
Gen. bryg. Karol Molenda dla CyberDefence24.pl
Autor. Sunil Ray/ Unsplash/ Domena publiczna/ Robert Suchy, Grupa Defence24 / Modyfikacje: CyberDefence24.pl

Służba w polskich cyberwojskach to gwarancja rozwoju dla każdego specjalisty. Wynika to z faktu ścierania się z wrogimi podmiotami na cyfrowym polu bitwy i przeciwdziałania ich operacjom. „Rekrutacja jest otwarta” – zachęca kandydatów gen. bryg. Karol Molenda, Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni (DK WOC). 

Reklama

„Osoby młode są bardzo zainteresowane dołączeniem do naszego zespołu” – mówi w rozmowie z CyberDefence24.pl gen. bryg. Karol Molenda. Wskazuje, że to efekt zmiany postrzegania cyberwojsk, które obecnie uznaje się za środowisko eksperckie zapewniające rozwój. 

Reklama

Nabywanie nowych zdolności, wiedzy i doświadczeń związane jest z charakterystyką DK WOC.  „Przeciwnicy próbują testować nasze zdolności” – wskazuje dowódca, podkreślając, że na salach operacyjnych prowadzone są działania w celu np. przeciwdziałania adwersarzom. To tutaj dochodzi do starcia z hakerami, powiązanymi z innymi państwami w ramach cyfrowego pola walki. 

Czytaj też

Ponadto, służba w cyberwojsku pozwala na korzystanie z nowoczesnych technologii i jest objęta dodatkiem w postaci świadczenia teleinformatycznego dla specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem państwa. 

Reklama

Jeśli są osoby, które chcą dołączyć do DK WOC, mogą spróbować swoich sił. „Rekrutacja jest otwarta” – podkreśla gen. bryg. Karol Molenda.

Pełna rozmowa poniżej:

YouTube cover video
Gen. bryg. Karol Molenda dla CyberDefence24.p

Autorzy: Piotr Jaszczuk & Szymon Palczewski

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama