Strefa Samsung
Nowa tożsamość projektowania. Nowe podejście Samsung na 2030 rok
Samsung Electronics opracowuje nowe produkty i wprowadza je na rynek, pamiętając o tym, by łączyć design z oczekiwaniami klientów. Nowe podejście firmy na 2030 rok zakłada, że technologia musi być nie tylko innowacyjna, ale też niezbędna i współgrać z oczekiwaniami użytkowników, by przynieść im realną wartość.
Artykuł sponsorowany
O nowym podejściu Samsung do projektowania informuje TM Roh, prezes i dyrektor Corporate Design Center w Samsung Electronics, który zaznacza, że „tylko wtedy, gdy design i technologia są w doskonałej harmonii, można opracować produkt, który zapewnia prawdziwą wartość użytkownikom”.
Za każdym razem zespół projektantów przy tworzeniu nowego produktu ma zastanawiać się nie tylko czy, odbije się echem wśród klientów i zmieni zasady gry, ale też w znaczący sposób wpłynie na codzienne życie i korzystanie z technologii przez klientów. Celem jest połączenie designu, innowacji, ale i technologii, która sprawi, że marzenia o projektowaniu urządzeń i rozwiązań staną się rzeczywistością. Dlatego na nowo zdefiniowano filozofię projektowania na 2030 rok.
Czytaj też
Nowy kierunek projektowania Samsung
Podejście Samsung Design Identity 5.0 (DI 5.0) zakłada, że urządzenie jest niezbędne, innowacyjne i będzie uwzględniać zasadę harmonii, w ten sposób definiując przyszłość technologii.
Ponad 1,5 tys. projektantów pracuje w siedmiu studiach wzornictwa Samsung na całym świecie, by rozwiązywać codzienne problemy ludzi z różnych kultur i środowisk. Od 1996 roku filozofią tworzenia produktów jest hasło: „Inspired by Humans, Creating the Future” („Zainspirowany ludźmi, tworzący przyszłość”).
Czytaj też
Samsung – nowe podejście do projektowania
Pod uwagę brane są trzy zasady. W procesie projektowania produktu kluczową rolę, już na samym początku, odgrywa uwzględnienie jego przeznaczenia. Przykładem jest seria urządzeń Galaxy S24, telewizory z technologią Infinity Air Design oraz pralka i suszarka typu „wszystko w jednym („All-in-One”).
Innowacyjny design zakłada zmiany w korzystaniu przez użytkowników z technologii, które przyniosą realną wartość. Przykładem są telewizor z technologią sztucznej inteligencji, robot odkurzający z funkcją rozpoznawania obiektów czy funkcja Live Translate (tłumaczenie na żywo) w smartfonach.
Natomiast wzornictwo zgodne z zasadą harmonii uosabia chęć stworzenia wrażenia jedności produktów i ludzi ze społeczeństwem, środowiskiem i bezpieczeństwem. Jako przykład można podać SmartThings i Music Frame.
Czytaj też
Przyszłość nieskończonych możliwości
Firma Samsung zobowiązuje się do bycia wierną swojej podstawowej idei: nieustannego wprowadzania innowacji i tworzenia projektów, które funkcjonują w harmonii z użytkownikiem i jego codziennym korzystaniem z rozwiązań firmy. Celem jest wspieranie klientów na całym świecie poprzez oferowanie im unikalnych doświadczeń w korzystaniu z nowoczesnych technologii.
Nowe podejście Samsung będzie prezentowane w ramach ekspozycji „Newfound Equilibrium” w czasie Milan Design Week 2024 już 16 kwietnia br.