Strefa Samsung
Nowa tożsamość projektowania. Nowe podejście Samsung na 2030 rok

Autor. Samsung Newsroom/ materiały prasowe
Samsung Electronics opracowuje nowe produkty i wprowadza je na rynek, pamiętając o tym, by łączyć design z oczekiwaniami klientów. Nowe podejście firmy na 2030 rok zakłada, że technologia musi być nie tylko innowacyjna, ale też niezbędna i współgrać z oczekiwaniami użytkowników, by przynieść im realną wartość.
Artykuł sponsorowany
O nowym podejściu Samsung do projektowania informuje TM Roh, prezes i dyrektor Corporate Design Center w Samsung Electronics, który zaznacza, że „tylko wtedy, gdy design i technologia są w doskonałej harmonii, można opracować produkt, który zapewnia prawdziwą wartość użytkownikom”.
Za każdym razem zespół projektantów przy tworzeniu nowego produktu ma zastanawiać się nie tylko czy, odbije się echem wśród klientów i zmieni zasady gry, ale też w znaczący sposób wpłynie na codzienne życie i korzystanie z technologii przez klientów. Celem jest połączenie designu, innowacji, ale i technologii, która sprawi, że marzenia o projektowaniu urządzeń i rozwiązań staną się rzeczywistością. Dlatego na nowo zdefiniowano filozofię projektowania na 2030 rok.
Nowy kierunek projektowania Samsung
Podejście Samsung Design Identity 5.0 (DI 5.0) zakłada, że urządzenie jest niezbędne, innowacyjne i będzie uwzględniać zasadę harmonii, w ten sposób definiując przyszłość technologii.
Ponad 1,5 tys. projektantów pracuje w siedmiu studiach wzornictwa Samsung na całym świecie, by rozwiązywać codzienne problemy ludzi z różnych kultur i środowisk. Od 1996 roku filozofią tworzenia produktów jest hasło: „Inspired by Humans, Creating the Future” („Zainspirowany ludźmi, tworzący przyszłość”).
Samsung – nowe podejście do projektowania
Pod uwagę brane są trzy zasady. W procesie projektowania produktu kluczową rolę, już na samym początku, odgrywa uwzględnienie jego przeznaczenia. Przykładem jest seria urządzeń Galaxy S24, telewizory z technologią Infinity Air Design oraz pralka i suszarka typu „wszystko w jednym („All-in-One”).
Innowacyjny design zakłada zmiany w korzystaniu przez użytkowników z technologii, które przyniosą realną wartość. Przykładem są telewizor z technologią sztucznej inteligencji, robot odkurzający z funkcją rozpoznawania obiektów czy funkcja Live Translate (tłumaczenie na żywo) w smartfonach.
Natomiast wzornictwo zgodne z zasadą harmonii uosabia chęć stworzenia wrażenia jedności produktów i ludzi ze społeczeństwem, środowiskiem i bezpieczeństwem. Jako przykład można podać SmartThings i Music Frame.
Przyszłość nieskończonych możliwości
Firma Samsung zobowiązuje się do bycia wierną swojej podstawowej idei: nieustannego wprowadzania innowacji i tworzenia projektów, które funkcjonują w harmonii z użytkownikiem i jego codziennym korzystaniem z rozwiązań firmy. Celem jest wspieranie klientów na całym świecie poprzez oferowanie im unikalnych doświadczeń w korzystaniu z nowoczesnych technologii.
Nowe podejście Samsung będzie prezentowane w ramach ekspozycji „Newfound Equilibrium” w czasie Milan Design Week 2024 już 16 kwietnia br.
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany