Reklama

Strefa Samsung

Sztuczna inteligencja. Bezpieczeństwo i prywatność na urządzeniach Samsung

Jak Samsung wykorzystuje AI do ochrony prywatności?
Jak Samsung wykorzystuje AI do ochrony prywatności?
Autor. materiały prasowe

Bezpieczeństwo i prywatność to priorytety firmy Samsung. Firma nie zapomina o tym, stawiając na rozwój produktów i usług opartych o sztuczną inteligencję.

Artykuł sponsorowany

Rozwiązania dla bezpieczeństwa firmy Samsung to podstawa ery „hiperpołączeń”, jaka niewątpliwie nadchodzi w związku z gwałtownym rozwojem sztucznej inteligencji.

Jednym z rozwiązań, które zapewnia bezpieczeństwo i prywatność jest Samsung Knox Matrix, o którym więcej pisaliśmy między innymi w tym materiale. Zapewnia on kompleksowe szyfrowanie w wielu smartfonach Galaxy i inteligentnych telewizorach Samsung. Pozwala urządzeniom na wzajemny monitoring, by identyfikować – i w razie potrzeby – izolować zagrożenia bezpieczeństwa.

Z kolei Knox Vault pomaga chronić dane użytkowników na urządzeniach Samsung, także tych połączonych w ramach Smart Things. Do nich zaliczają się m.in. telewizory Samsung Neo QLED 8K.

    Reklama

    Inteligentne zarządzanie energią

    Dbanie o bezpieczeństwo i prywatność to jednak nie jedyne istotne – z punktu widzenia firmy – czynniki wpływające na CSR. Koncern stawia także na inteligentne zarządzanie energią i zwiększoną dostępność.

    W czasie targów CES 2024 Inhee Chung, Vice President Samsung Corporate Sustainability Center mówiła o gospodarce w obiegu zamkniętym, co stosuje także spółka – wykorzystując w swoich produktach materiały pochodzące z recyklingu (m.in. odnawialny plastik, pochodzący z wyrzuconych sieci rybackich).

    Reklama

    Dodatkowo w USA i wybranych krajach europejskich dostępny jest program Certified ReNewed, gdzie można kupić niedrogie regenerowane smartfony. Z kolei Galaxy Upcycling umożliwia ponowne wykorzystanie lub zmianę przeznaczenia starych smartfonów.

    Rozwiązania technologiczne Samsung przyczyniają się do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firma wykorzystuje sztuczną inteligencję, by korzystanie z jej produktów stało się bardziej energooszczędne. Dzięki funkcjom, takim jak SmartThings AI Energy Mode, optymalizowane jest zużycie energii, aby pomóc użytkownikom oszczędzać energię elektryczną” – tłumaczy Tomasz Chomicki, dyrektor ds. rozwoju biznesu w firmie Samsung Polska.

    To kolejny przykład na to, jak sztuczna inteligencja może przyczynić się w pozytywny sposób do rozwoju, pamiętając o środowisku i aspektach ekonomicznych. Takim przykładem jest współpraca w ramach usługi SmartThings Energy, zintegrowanie jej z produktami Tesla, w tym pojazdami elektrycznymi (EV).

    Inną funkcją, bazującą na AI jest „Storm Watch” w aplikacji Tesla Powerwall, która sygnalizuje trudne warunki pogodowe. Powiadomienia są wysyłane za pośrednictwem telewizorów połączonych siecią czy telefonów komórkowych Samsung.

    Aktywując tryb AI Energy Mode można przygotować się na przerwy w dostawie prądu – wydłuża on czas korzystania z zapasowej energii, przechowywanej w akumulatorach Tesla Powerwall.

      Reklama

      Zwiększona dostępność

      Dzięki nowym opcjom zwiększona stanie się też dostępność urządzeń poprzez np. funkcję reagowania na gesty wykonywane bez użycia rąk czy automatycznego generowania napisów w czasie połączeń.

      Natomiast telewizory i wyświetlacze posiadają zupełną nowość: zamianę tekstu na mowę z obsługą sztucznej inteligencji, poprzez zamianę napisów na dźwięk mówiony.

      Dla osób niedowidzących wprowadzono też tryb Relumino Together – oglądania na telewizorach Samsung obrazu z korektą wizualną lub bez niej, dostosowaną do każdego użytkownika.

        Reklama
        Reklama

        Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?

        Materiał sponsorowany

        Komentarze (1)

        1. user_1060151

          Musk nie chce brać odpowiedzialności za wojnę, która jest rozsławiona na cały świat. To dosyć proste do odgadnięcia dlaczego jest przeciwny. Ukraina dalej istnieje tylko przez masę dotacji i wsparcia. A Musk nie ma tutaj niczego do zyskania.

        Reklama