Social media

Wewnętrzny raport Twittera. Platforma traci najaktywniejszych użytkowników

Fot. freestocks/ Unsplash/ Domena publiczna

Z wewnętrznych dokumentów Twittera wynika, że serwis traci najaktywniejszych użytkowników. Zmienia się też ogólny profil twitterowiczów, którzy są zainteresowani innym tematami, niż jeszcze przed pandemią.

„Czy Twitter umiera?” – pytał milidarder Elon Musk na kilka dni przed ujawnieniem publicznie informacji, że składa ofertę kupna tej platformy mediów społecznościowych.

Jak podaje Reuters , który dotarł do wewnętrznych dokumentów serwisu, wskazujących na aktywność użytkowników, trwają próby utrzymania zaangażowania najaktywniejszych twitterowiczów.

Dziś – na chwilę przed wykupieniem „serwisu do ćwierkania” za 44 miliardy dolarów przez Elona Muska tylko 10 proc. wszystkich użytkowników miesięcznie stanowią ci najbardziej zaangażowani, którzy generują 90 proc. wpisów i połowę globalnych przychodów.

Jako „heavy tweeters” określono osoby, które publikują sześć lub siedem dni w tygodniu i tweetują 3-4 razy w tygodniu. Od początku pandemii zaangażowanie użytkowników ma spadać, do tego zmienili oni swoje zainteresowania, co może zmniejszyć atrakcyjność tej platformy dla reklamodawców.

Czytaj też

Jakie treści są popularne na Twitterze?

Wśród anglojęzycznych tweeterowiczów popularne są kryptowaluty i treści takie, jak nagość i pornografia, a spada ich zainteresowanie wiadomościami, sportem i rozrywką. Coraz mniej jest też użytkowników, którzy szukają treści związanych z modą czy celebrytami - oni przenoszą się na Instagram czy TikTok. Mniej jest też osób zainteresowanych e-sportem i influencerami, które zbudowali swoją społeczność na streamingu online.

Władze serwisu nie chciały ujawnić, jaki procent wszystkich wpisów stanowią te anglojęzyczne i ile na nich zarabia. Badanie nie wykazało żadnych wniosków na temat tego, dlaczego liczba najbardziej zaangażowanych użytkowników platformy spadła w ciągu ostatnich dwóch lat.

Serwis popularny w USA

Platforma uzyskała w IV kwartale więcej przychodów z reklam w samych Stanach Zjednoczonych niż łącznie na innych rynkach, a większość reklam w USA jest skierowana do użytkowników anglojęzycznych – wskazuje Reuters.

Rzecznik Twittera miał skomentować te informacje słowami, że „regularnie prowadzą badania dotyczące trendów, które zmieniają się na całym świecie, a ich ogólna liczba użytkowników stale rośnie, w II kwartale br. było to 238 mln aktywnych użytkowników dziennie”.

Czytaj też

/NB

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected]

Komentarze

    Czytaj także