Reklama

Social media

Meta rozwiązała zespół badający negatywny wpływ mediów społecznościowych na użytkowników

Autor. Artapixel/Pixabay

Koncern Meta (Facebook) rozwiązał zespół badający negatywny wpływ mediów społecznościowych na użytkowników. Jak tłumaczy firma, większość członków zespołu i tak zajmuje się tymi zadaniami, tylko wewnątrz innych struktur, w których wykonują swoje pozostałe obowiązki zawodowe.

Reklama

Zespół, który zajmował się badaniem negatywnego wpływu mediów społecznościowych należących do firmy – Instagrama i Facebooka – na ich użytkowników, był formacją wewnętrzną, stworzoną po ujawnieniu przez sygnalistkę Frances Haugen w ub. roku rewelacji na temat celowego ignorowania przez Metę faktu, że produkty cyfrowe tej firmy, a w szczególności Instagram, wywierają negatywny wpływ na zdrowie psychiczne użytkowników.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Czym zajmował się specjalny zespół Mety?

Oprócz analizowania bieżących zagadnień związanych z oddziaływaniem produktów na osoby z nich korzystające, zespół Mety ds. Odpowiedzialnych Innowacji – składający się z ok. 20 inżynierów i innych specjalistów, badał możliwe problemy wokół dopiero planowanych przez koncern rozwiązań cyfrowych i zmian wprowadzanych w już istniejących aplikacjach społecznościowych firmy.

Zmiana strategii, zadania te same

Meta obiecuje, że analizy będą dalej prowadzone – cytowamny przez serwis Cnet rzecznik koncernu wskazuje, iż pracownicy zespołu będą dalej badali wpływ produktów Mety na użytkowników, ale już w swoich strukturach, w których skład wchodzą i tam wykonują swoje pozostałe obowiązki zawodowe.

To zmiana strategii firmy, która w ub. kwartale odnotowała spadek przychodów, a jej flagowe usługi – m.in. Instagram – borykają się z kłopotami z przyciąganiem nowych użytkowników w obliczu silnej konkurencji ze strony np. chińskiego TikToka.

Czytaj też

Rzecznik Mety zaznaczył, że praca, którą zajmował się zespół, jest „ważniejsza niż kiedykolwiek", a obecnie firma ma więcej osób pracujących nad odpowiedzialnością innowacji, niż jeszcze dwa lata temu oraz przeznacza na ten cel wciąż nowe zasoby ludzkie.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama