Reklama

Social media

Meta rozwiązała zespół badający negatywny wpływ mediów społecznościowych na użytkowników

Koncern Meta (Facebook) rozwiązał zespół badający negatywny wpływ mediów społecznościowych na użytkowników. Jak tłumaczy firma, większość członków zespołu i tak zajmuje się tymi zadaniami, tylko wewnątrz innych struktur, w których wykonują swoje pozostałe obowiązki zawodowe.

Reklama

Zespół, który zajmował się badaniem negatywnego wpływu mediów społecznościowych należących do firmy – Instagrama i Facebooka – na ich użytkowników, był formacją wewnętrzną, stworzoną po ujawnieniu przez sygnalistkę Frances Haugen w ub. roku rewelacji na temat celowego ignorowania przez Metę faktu, że produkty cyfrowe tej firmy, a w szczególności Instagram, wywierają negatywny wpływ na zdrowie psychiczne użytkowników.

Reklama

Czytaj też

Reklama

Czym zajmował się specjalny zespół Mety?

Oprócz analizowania bieżących zagadnień związanych z oddziaływaniem produktów na osoby z nich korzystające, zespół Mety ds. Odpowiedzialnych Innowacji – składający się z ok. 20 inżynierów i innych specjalistów, badał możliwe problemy wokół dopiero planowanych przez koncern rozwiązań cyfrowych i zmian wprowadzanych w już istniejących aplikacjach społecznościowych firmy.

Zmiana strategii, zadania te same

Meta obiecuje, że analizy będą dalej prowadzone – cytowamny przez serwis Cnet rzecznik koncernu wskazuje, iż pracownicy zespołu będą dalej badali wpływ produktów Mety na użytkowników, ale już w swoich strukturach, w których skład wchodzą i tam wykonują swoje pozostałe obowiązki zawodowe.

To zmiana strategii firmy, która w ub. kwartale odnotowała spadek przychodów, a jej flagowe usługi – m.in. Instagram – borykają się z kłopotami z przyciąganiem nowych użytkowników w obliczu silnej konkurencji ze strony np. chińskiego TikToka.

Czytaj też

Rzecznik Mety zaznaczył, że praca, którą zajmował się zespół, jest „ważniejsza niż kiedykolwiek", a obecnie firma ma więcej osób pracujących nad odpowiedzialnością innowacji, niż jeszcze dwa lata temu oraz przeznacza na ten cel wciąż nowe zasoby ludzkie.

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama