Social media
Mastodon coraz mniej interesujący. Widać pierwsze spadki w liczbie użytkowników

Zdecentralizowana sieć społecznościowa Mastodon, która okazała się przebojem po przejęciu Twittera przez Elona Muska, pod koniec ubiegłego roku zyskała wielu nowych użytkowników. Obecnie jednak zainteresowanie Mastodonem spada.
Mastodon, a szerzej – zdecentralizowane Fediwersum, którego jest częścią, zaczął zyskiwać na popularności po przejęciu Twittera przez Elona Muska.
O tym, czym jest ta platforma i jak z niej korzystać, pisaliśmy na łamach CyberDefence24.pl w tym tekście – można go traktować zarówno jako tekst informacyjny, jak i przewodnik.
W krótkim czasie na Mastodonie pojawili się dziennikarze, urzędnicy unijni oraz inne osoby publiczne do tej pory korzystające wyłącznie z Twittera. Korzystanie z Fediwersum nie wiąże się bowiem z korporacyjną, ani arbitralną cenzurą, z którą po przejęciu popularnej platformy mikroblogowej zaczął kojarzyć się Musk.
Powolny odpływ użytkowników
Magazyn „Wired" informuje jednak, że baza użytkowników Mastodona zaczęła topnieć, tak samo jak zainteresowanie samą usługą.
W grudniu ub. roku korzystało z niego 2,5 mln użytkowników miesięcznie, w styczniu tego roku natomiast liczba ta zmalała do ok. 1,4 mln – pisze „Wired".
Czemu zawdzięczamy spadki zainteresowania Mastodonem i Fediwersum? Być może trudnościom z nawigacją po tej usłudze lub też po prostu chęcią pozostania na Twitterze – bo jednak nie wszyscy przenieśli się do Fediwersum, a serwis przejęty przez Muska nadal istnieje, mimo spekulacji, że upadnie w ciągu tygodnia. Ostatecznie również w świecie nowych technologii okazuje się, że „najbardziej lubimy te piosenki, które już znamy".
Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].
Sztuczna inteligencja w Twoim banku. Gdzie ją spotkasz?
Materiał sponsorowany