Reklama

Prywatność

Echo Investment: nie profilujemy osób odwiedzających Browary Warszawskie

Autor. Qkiel / Wikimedia Commons

Deweloper projektu Browary Warszawskie odpowiada na nasze pytania dotyczące zastosowania algorytmów sztucznej inteligencji do monitorowania ruchu na terenie inwestycji. Jak twierdzi firma, osoby odwiedzające to miejsce nie mają powodów do obaw o swoją prywatność.

Reklama

Kontrowersje wokół projektu Browary Warszawskie i zastosowania w nim kamer monitoringu wyposażonych w sztuczną inteligencję, która ma dostarczać dane o ruchu osób odwiedzających tę inwestycję opisaliśmy na łamach naszego serwisu w tym tekście .

Reklama

Zapytaliśmy wówczas Echo Investment – dewelopera tej inwestycji – o szczegóły dotyczące wdrożenia systemu sztucznej inteligencji, a dokładniej – o kwestie prywatności i ochrony danych osób odwiedzających Browary Warszawskie.

Czytaj też

Prywatność pod ochroną

„Od początku była to kwestia kluczowa dla całego zespołu projektowego" – odpowiada nam spółka. „Prywatność nie jest naruszana, nie wykorzystujemy wizerunku osób, nie nagrywamy i nie przechowujemy obrazu z kamer, nie legitymujemy osób wchodzących i wychodzących z terenu Browarów Warszawskich, nie śledzimy też obecności urządzeń mobilnych" – deklaruje deweloper.

Reklama

Firma podkreśla, że nie gromadzi informacji na temat konkretnych osób przebywających na terenie inwestycji. „System rozpoznaje obiekt typu >>osoba<<, a nie >>konkretna osoba<<, na obrazie z kamery odnotowuje, że taki obiekt został rozpoznany i porzuca wideo, a do tego materiału już nie ma powrotu" – czytamy w przesłanym nam przez Echo Investment wyjaśnieniu.

Jak tłumaczy firma, „informacja tekstowa w postaci >>widziałem jakąś jedną osobę o godzinie 13.30<< trafia do naszej hurtowni danych. Dla uniknięcia wątpliwości – nie rozpoznajemy cech biometrycznych twarzy, tylko to, czy mamy do czynienia z człowiekiem" – dodaje deweloper.

Czytaj też

Browary nie profilują

Odpowiadając na pytanie o to, czy na terenie inwestycji Browary Warszawskie prowadzone są działania mające na celu profilowanie przebywających tam klientów, Echo Investment stanowczo zaprzeczyło – „na podstawie danych o liczbie osób przebywających na terenie Browarów Warszawskich nie ma możliwości stworzenia profili. Obserwujemy tylko liczbę osób w czasie" – podkreśla spółka.

Według niej, zastosowany w Browarach Warszawskich system jest „odpowiednikiem manualnego zliczania osób".

Firma twierdzi też, że dane gromadzone przez system nie będą zestawiane z żadnymi innymi danymi na temat osób przebywających w nieruchomościach i „nie ma potrzeby wprowadzania innych technologii, które miałyby pomóc nam w zrozumieniu czy i w jakim stopniu organizowane przez nas wydarzenia przyciągają uwagę ludzi".

Serwis CyberDefence24.pl otrzymał tytuł #DigitalEUAmbassador (Ambasadora polityki cyfrowej UE). Jeśli są sprawy, które Was nurtują; pytania, na które nie znacie odpowiedzi; tematy, o których trzeba napisać – zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na: [email protected].

Reklama

Komentarze

    Reklama